top of page

בדיקות במהלך הטרימסטר ה-1 להריון

עשית בדיקה בייתית, יש איחור בווסת, מה עכשיו? אז מזל טוב, כנראה שאת בהריון. מעכשיו, מתחילה חוויה של בדיקות, ביקורים אצל הרופא הגניקולוג המטפל והאחות שילוו אותך במהלך ההריון.


בביקור הראשון אצל רופא הנשים שלך, יבוצע הדרך כלל האולטרה סאונד הראשון, שהוא אולטרה סאונד הריון צעיר, בשבועות 6-7 ומטרתה לקבוע את מיקום ההריון (חוץ או תוך רחמי), את מספר העוברים ולהדגים דופק עוברי.

ניתן לבצע מדידה של קוטר שק ההריון ולקבוע את גיל ההריון עוד לפני שנצפה עובר. אם נצפה עובר (הגעתם בשבוע יותר מתקדם…) ניתן לוודא את גיל ההריון על ידי בדיקה של גודלו (מקצה הראש ועד קצה הטוסיק) ולקבוע האם גיל ההריון תואם.


תקבלי קובץ הפניות הכולל בדיקות דם נרחבות, בינהן בדיקת סוג דם, בדיקות סרולוגיה (רמות נוגדנים), ואת מצב הברזל שלך, כדי לשלול מצב של אנמיה.

בנוסף, תקבלי הפניה לבדיקת שתן, כדי לשלול דלקת שיש צורך לטפל בה במהירות.


במידה ולא ביצעת סקר גנטי טרום הריון (מומלץ ממש!) תקבלי הפניה לביצוע ייעוץ גנטי עם אחות והפניה לבדיקות בהתאם למוצא שלך ושל אבי התינוק.


בשבוע 13.6-11 תופני לביצוע בדיקת אולטרסאונד בשם שקיפות עורפית, שבה נמדדים עובי שכבת הנוזל התת-עורי הנאגר בעורף העובר, וכן המרחק שבין הראש לעכוז של העובר, אשר מספק מידע אודות גיל ההריון. כאשר משלבים את שניהם, בצירוף מידע על סיכון רקע שנגזר מגיל האם, אפשר להעריך את הסיכון מבחינה סטטיסטית לתסמונת דאון אצל העובר.


בסמוך לבדיקת השקיפות העורפית נהוג לבצע את הסקר הביוכימי שמשוקלל יחד עם התוצאה של האולטרה סטונד. הבדיקה כוללת את שלושת המדדים PAPP-A, free B-hCG ואסטריול. את הבדיקה יש לבצע עד השבוע 13.6 להריון.









206 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page