top of page

האכלת חלום

אם זה החלום שלכם שהתינוק ישן יותר במשך הלילה, "הזנת חלום״ עשויה להיות אחת הדרכים לגרום לכך לקרות. הזנת חלום למעשה היא האכלת התינוק כשהוא עדיין ישנוני אבל ערני מספיק לאכילה. * חשוב לראות שהתינוק ערני לאכילה - גם ביניקה על השד וגם באכילה מהבקבוק, כיוון שחשוב שיוכל לסנכרן את היניקה, נשימה ובליעה.

בדרך כלל, הזנת חלום נעשת בסביבות השעה 10 או 11 בערב, לפני שאתם נשכבים לישון ללילה (ההורים - לא התינוק). הרעיון הוא שתינוק ישן יותר לאורך הלילה, באופן אידיאלי, עד הבוקר על בטן מלאה.

איך הזנת החלום עובדת?

הניחו את התינוק לשינה בזמן שבדרך כלל הייתם עושים זאת. ואז, בערך בשעה 10 או 11 בערב, הוציאו בעדינות את התינוק מהמיטה והניקו אותו או תתנו לו בקבוק מבלי להעיר אותו לחלוטין.

העקרון הוא למזער את הגירויים - לא להדליק את האורות, לא לדבר או להחליף את החיתול שלהם אלא אם כן יש בו קקי. בסיום ההאכלה, הניחו את התינוק בעדינות במיטה.


זה יכול לעבוד היטב עבור חלק מהילדים, אבל עבור תינוקות מסוימים זה לא יעבוד. בעוד חלק מהתינוקות יהנו מהתוספת הקלורית ויאריכו את השינה, אחרים יתעוררו לגמרי ויתקשו לחזור לישון. עבור אחרים, זה יאריך את החלון הראשוני אבל הם עדיין יתעוררו במהלך הלילה.

מכיוון שהנקת חלום מפריעה לדפוס השינה, הם עשויים להתקשות לחזור לקצב רגיל.

אבל אם אתם רוצים להתנסות אפשר לנסות את האכלת החלום ע״י בקבוק שאוב שינתן ע״י האבא - כדי שהאמא תוכל לנוח.


מתי כדאי להתחיל הזנת חלום?

הזנת חלום יכולה להתרחש בכל גיל ולהימשך כל עוד אתם מעוניינים והיא עובדת. אם ברצונכם לשפר את השינה בהמשך, בדרך כלל, הגמילה מהאכלת חלום נעשית בערך בגיל שמונה חודשים, מכיוון שרוב התינוקות מסוגלים לישון במשך הלילה בלי לאכול בגיל זה. בדרך כלל הבטן שלהם תהיה מספיק גדולה בכדי שיוכלו לשתות מספיק חלב לפני השינה וזה יחזיק אותם לאורך הלילה.

ניסיתם - ספרו לי אם זה הצליח.

2,596 צפיות3 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page