top of page

האם ניתן להשתמש בצעצוע רוטט (ויברטור) במהלך ההריון?

הרבה פעמים השיחות בנושא מותר או אסור בתקופת ההריון מתרכזות בנושא האוכל או השתיה, ופחות במה שמותר בחדר המיטות, וקורה לא אחת שנשים חשות שלא בנוח להעלות את הנושא אצל רופא/ת הנשים.

אם ההריון שלך תקין, ובסיכון נמוך רוב הסיכויים שרופא הנשים שלך התייחס לנושא המיניות וסיפק תשובה כי ניתן להמשיך לקיים יחסים. אבל אז מופיעה השאלה ״האם ניתן להשתמש

בויברטור?״.


האם זה בטיחותי להשתמש בויברטור בתקופת ההריון?

התשובה הקצרה, שרוב הסיכויים שהשימוש אפשרי.עבור רוב ההריונות, שנמצאים בהגדרה בהריון בסיכון נמוך, קיום יחסים, אוננות ושימוש בצעצועים רוטטים חיצוניים ופנימיים מותרים. כל אלה אף מומלצים כדי להפחית מתח, להכיר את הגוף המשתנה שלך בתקופה זו בה השינויים רבים כל כך, ולסייע ולו לכמה רגעים להרגיע את כל המחשבות שמתרוצצות בראש בתקופה זו.


העובר שלך מוגן היטב ברחם השרירי ועטוף בשק מי השפיר. הפקק הרירי מהווה חסם פיזי בין העולם החיצוני לרחם, ומונע למעשה חדירה של מזהמים לאזור. לא לדאוג - בזמן חדירה של איבר מין או ויברטור אין שום מגע עם העובר.


עם זאת, בזמן השימוש בויברטור בזמן ההריון צריך לקחת בחשבון מספר דברים חשובים:

- לשמור על צעצועי המין נקיים, לנקות היטב את כל האביזרים בהם מבצעים שימוש לפני ואחרי השימוש בהם. במטרה להימנע מזיהומים!

- להיות קשובה לגוף שלך ולהפסיק שימוש במידה ומופיעה תחושה של חוסר נוחות / כאב או דימום. בנוסף, לקחת בחשבון כי השינויים ההורמונאליים בתקופת ההריון יכולים להשפיע על המנחים השונים של השימוש. מה שהיה נוח לפני יכול שלא להתאים כרגע, ולכן חקירה עדינה ומשותפת יכולה לסייע למצוא את השימוש הטוב כרגע.

כדאי להוסיף חומר סיכה למשחק, כיוון שנשים רבות יכולות לחוש שהן אינן ״רטובות״ כבעבר.

- לזכור כי השימוש אסור במקרים של ירידת מים או במקרים בהם חל איסור על קיום יחסים בתקופת ההריון (מסיבות מגוונות כמו התקצרות צוואר הרחם, שליית פתח ועוד).


באופן כללי, צריך לקחת בחשבון כי פעילות מינית בתקופת ההריון עלולה להוביל להופעתם של ״צירים מדומים״ - ברקסטון היקס, אלה יכולים להופיע בעקבות אורגזמה, כיוון שהיא גורמת להפרשת אוקסיטוצין שאחראי גם להתכווצות הרחמית. בדרך כלל, אין מה לדאוג כיוון שאלה לא מובילים לתחילתה של לידה שלא בנועד ולא גורמים להפלה.


במקרה שקיים חשש ללידה מוקדמת רופא הנשים יכול להגביל את קיום יחסי המין בטרימסטר ה-3 להריון ואף לפני כן. הסיבה היא שבנוזל הזרע קיימים פרוסטגלנדינים העלולים לגרום לריכוך צוואר הרחם ולפתיחה.


יש לזכור שבתקופת ההריון קיימים שינויים בלבידו של האישה ההרה, חלק מהנשים יחווה עוררות מינית וחלקן הלבידו יעלם כלא היה, זה תקין, מתאזן ומושפע מההורמונים המשתוללים. חשוב לשמור על תקשורת פתוחה עם בני או בנות הזוג ולדבר על השינויים בתחושות / בגוף והצרכים המשתנים בכל תקופה ובהחלט בתקופת ההריון. אנחנו מעוניינים לייצר מערכת יחסים מספקת עבור שני הצדדים, בכל תחום בזוגיות.


משפט אחרון לסיכום הנושא: הריון זו לא סיבה להתנזר מקיום יחסים, אלא סיבה מעולה לחקירה וגילוי עצמי מחדש. את יכולה להמשיך להנות מיחסים פוריים ומהנים גם בתקופה זו.

2,694 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page