top of page

הזעות לילה בהריון ולאחר לידה

עודכן: 11 באוק׳ 2020

נשים רבות חוות הזעות לילה או גלי חום לאחר הלידה (יש נשים שחוות את התופעה גם במהלך ההריון). תופעה זו היא למעשה הזעת לילה שלאחר הלידה.

אנשים רבים מקשרים בין גלי חום והזעות לילה עם גיל המעבר, אולם הריון, שהוא גם זמן של שינויים הורמונאליים משמעותיים, יכול לגרום להופעתם.


על פי מחקרים כ-35% מהנשים סובלות מהתופעה במהלך ההריון ו-29% מהנשים לאחר לידה.

הזעות לילה לאחר הלידה מתרחשות בגלל רמות נמוכות של אסטרוגן. הגוף משחרר שני הורמונים עיקריים, הנקראים פרוגסטרון ואסטרוגן, בכמויות גדולות במהלך ההריון. שינויים ברמות ההורמונים הללו יכולים לגרום לעליה או ירידה בטמפרטורת הגוף.

נשים עלולות גם להזיע יותר לאחר ההיריון כדי להיפטר מעודף נוזלים, שנובע מעליה בנפח נוזל הדם באופן טבעי בתקופת ההריון שאין בו צורך לאחר הלידה, גם כמות השתן שנשים מפרישות גוברת.

במקרים מסויימים התופעה יכולה להופיע בגלל הפרעה בתפקוד בלוטת התריס אחרי לידה - היפרתירואידיזם - שזו פעילות יתר ולכן חשוב לשלול את המצב ע״י ייעוץ של הרופא ובדיקת דם פשוטה.


כמה זמן נמשכות הזעות הלילה?

בדרך כלל כשבועיים, אל הן תלויות בגורמים נוספים ויכולות להמשך תקופה של 6 שבועות ואף יותר בקרב מניקות. ההנקה גורמת לתסמונת דמויית מנופאוזה, למעשה, אין ביוץ, והווסת חוזרת אצל כל אישה בזמן שונה. במהלך התקופה הזו יכולות הנשים להמשיך להזיע גם בלילה וגם במהלך היום.


טיפים להתמודדות:

אז אחרי שהבנו שתופעת ההזעה הלילית יכולה ללוות את האישה לאחר הלידה תקופה, הנה מספר טיפים שיכולים לסייע בהתמודדות עם המצב:

  1. כדאי לצנן את הגוף כמה שיותר - במהלך הלילה לישון עם חלונות פתוחים להפחתת טמפרטורת הגוף, מאוורר או מזגן יכולים לסייע בפעולה. שימוש במצעים מכותנה 100% לספיגת הזיעה.

  2. שתיית מים קרים - חשוב להמשיך לצרוך מים כל פעם שאת מרגישה צמאה. השתייה חיונית למאזן הנוזלים, כיוון שהאישה לאחר לידה מאבדת כמויות מים דרך הזעה או השתן.

  3. לאכול סויה - מחקר מוגבל על 50 נשים מ-2017 הראה שנטילת סויה מסייעת בשיפור המצב של גלי החום בתקופת המנופאוזה ואחרי לידה. אפשר לשתות סויה או לאכול טופו - גם טעים וגם בריא.

  4. להימנע משימוש בבדים סינטטיים, להעדיף כותנה או משי. בדים נושמים טובים יותר בתקופות אלה וכמובן שאינם לוחצים על הגוף.

  5. להגביל צריכה של מזונות שיכולים לעורר את התופעה - מזונות חריפים, קפאין, אלכוהול, שתיה או מזון חם.

  6. להימנע ממצבים מלחיצים שיכולים לעורר את התופעה - מדיטציה או נשימות יכולות להרגיע ולהוביל להרפייה.

  7. פעילות גופנית ואכילה מאוזנת יכולים לסייע.

הזעות לילה בתקופת ההריון ולאחר לידה
הזעות לילה בתקופת ההריון ולאחר לידה

5,092 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page