top of page

הטרימסטר השני להריון

הטרימסטר הראשון, כפי שכבר הזכרתי בעבר הוא טרימסטר מורכב מבחינה פיזית ונפשית עבור האישה ההרה. המון שינויים שמתרחשים במהירות ו״גובים״ מחיר של אנרגיות ומותירים את האישה עם תחושות של עייפות, חולשה ולעיתים בלבול.


לאחר סיום הטרימסטר הראשון, במידה ואין למשל אבחנה פתולוגית להופעת ההקאות, הדברים נרגעים מעט. האישה מתחילה להתרגל לרעיון והאנרגיות חוזרות להיות יציבות למדי. זה הזמן שבדרך כלל רוב הנשים נהנות מתקופה של ״ירח דבש ״ של ההריון, אבל צריך לשים לב לטפל בגיל המשתנה ולהמשיך לספק לו גם אנרגיה, זה הזמן שמתחילה העליה במשקל, כי העובר והרחם גדלים עוד ועוד בסינכרוניזציה. יכולה להופיע או להמשיך עצירות שכבר נתנה אותות בטרימסטר הראשון, אולה נפיחות בטניות גם שליוותה את האישה, בגלל האטה בעבודת מערכת העיכול מתחלפת בבטן הריונית לתפארת.


זה הזמן להרגיש את התנועה הראשונה אזור שבוע 17 למי שאינה בהריונה הראשון וקצת יותר מאוחר אזור שבוע 23-21 למי שזו החוויה הראשונה שלה (זה לא שהעובר לא זז, קשה למי שאינה יודעת למה לצפות להבדיל בין פעילות מערכת העיכול לבין התנועות העדינות ״כדג״ שחשים בהתחלה / ״פצפצים״ עדינים ועוד תיאורים מקסימים ששמעתי או הרגשתי בעצמי לאורך השנים).


אם יש משהו חשוב להדגיש בטרימסטר הזה, זו הביקורת של האישה ההרה אצל רופא השיניים / שיננית. דלקות מאפיינות את ההריון בחלל הפה וחיידקים אלה עוברים בקלות את השליה, לכן שמירה על בריאות החניכיים והשיניים שלך מהותית לבריאות העובר המתפתח בתוכך. חשוב לטפל ולא להזניח (ומותר!).


חשובה לא פחות שתיית מים מספקת במיוחד בחודשים החמים אבל לא רק, מי שעוברת את ההריון בחודשי החורף יכולה לא לשים לב לצמאה - חשוב לשתות כדי שמערכת העיכול תפעל כהלכה, מערכת השתן (למנוע דלקות) ולהימנע ממצבים של התייבשות שיכולים להוביל להופעתם של צירים מוקדמים.


לקראת שבוע 28 ולפעמים גם לפני בהתאם לתסמינים לשקול את הביקור שלכן אצל פיזיותרפיסטית רצפת האגן - שתוכל לסייע בכאבים הנוצרים עקב הלחץ של הרחם על אברי האגן והשינויים המקומיים באזור עקב הורמון הרלקסין שמטרתו לאפשר את יציאת התינוק לעולם אך לעיתים גם גורם לכאבים בפוביס אצל לא מעט הריוניות בגלל הרחבת יתר.


נמצאת בטרימסטר השני? מזדהה עם חלק מהדברים? עברת כבר את הטרימסטר, מה זכור לך ממנו?



209 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page