top of page

המלצות ליולדת - כל מה שאת באמת צריכה לאחר הלידה להחלמה ״קלה״ יותר

עודכן: 24 במאי 2023

אני חושבת שלאורך השנים כאחות ליווי הריון, החלק שממנו נהנתי זו הפגישה עם היולדת לאחר משכב לידה או במהלך ביקורי בית שהייתי עושה במסגרת ״ביקור אחות״ לאחר לידה או כיועצת הנקה, הייתי זוכה לראות כיצד הנשים שליוויתי לאורך ההריון נהנות מההמלצות שלי לאחר הלידה ושמחות שרכשו את המוצרים שעושים הבדל עצום בתהליך ההחלמה לאחר הלידה, בין אם בבית החולים או בחזרה הביתה.

אז החלטתי לרכז עבורכן בפוסט מאורגן את כל הציוד שתצטרכו לאחר לידה, שיכול להועיל לכן בתהליך ההחלמה הלא פשוט לעיתים שלוקח זמן, ופיזיולוגי עד שהאישה מרגישה שהגוף שלה התארגן מחדש לאחר חווית ההריון והלידה עצמה.


אני חושבת שאחד מהדברים האלה, שפחות מדברים עליהם, זה הטחורים שיכולים להופיע כבר במהלך ההריון ולהוות מטרד יומיומי לא פשוט עבור ההריונית והן האישה לאחר הלידה, בייחוד אם שלב לחיצות ארוך שיכול להעלות את הסיכון ליציאת הטחורים. לא רק שהטחורים יכולים להיות כואבים, הם יכולים גם לעורר גרד ברקמה ואף לדמם. במקרים מסויימים בהם יש דימומים - כדאי להיבדק על ידי רופא פרוקטולוג להערכת המצב, לא להזניח, במיוחד בתקופת ההריון, מדובר ברקמה שיכולה לדמם לא מעט ואף להשפיע על רמות ההמוגלובין של ההריונית.

אחת המשחות המוצלחות ביותר שניסיתי, וניסיתי המון לאורך השנים, זו משחה מiHerb שמורכבת מרכיבים טבעיים, והיא נותנת הקלה בכאבים, בגרד וגם מטיבה עם הנפיחות של הטחור. ממליצה עליה כבר בתקופת ההריון ולאחר הלידה, מותרת לשימוש גם בתקופת ההנקה. שימי לב! אם בסביבה שלך יש מישהו עם טחורים שלא קשורים להריון או ללידה - המשחה יכולה לסייע גם כן (קוד הטבה AHA7011).


בשביל ההקלה המקומית על הכאב והנפיחות לאחר לידה קיימים שני מוצרים מעולים של פדים, שמגיעים עגולים בתוך המארז, ואני אישית אוהבת לאחסן אותם במקרר. הסיבה לאחסון במקרר מאוד פשוטה, הם נותנים הקלה מידית בתחושה הקרירה על המקום, מכיוון שהטחורים למעשה בליטות נפוחות של כלי דם חיצונית מאזור הפרינאום, קור גורם לכיווץ מקומי של הטחורים ומסייע להקלה ותחושה נעימה יותר. ניתן להניח את הפד ישירות על אזור הטחורים או על הפד שלך / תחתון חד פעמי לאחר הלידה, מה שייתן תחושת הקלה לכל אזור הפרינאום הנפוח עקב הבצקת המקומית ואגירה של נוזלים עודפים. שני המוצרים שאני מצרפת משרתים את אותה המטרה, עם הרכיב שנותן את ההקלה המקומית ״witch hazel״, לא משנה איזה מהם את מזמינה - רק עניין של מלאי של המוצר :).

שני מוצרים מהימים למניקות, להקלה על כאבים בפטמות, ריכוך הרקמה של העטרה והפטמה וטיפול במצבים של סדקים ואף חתכים שאני ממליצה להשתמש בהם, גם בתקופת ההריון, ממש בשבועות האחרונים לקראת הלידה, במטרה למנוע את היובש שקיים לעיתים ברקמה. נוסף לכך, המוצרים יכולים לסייע בהריון לתחושת הגרד שלעיתים מלווה את השינויים ברקמה והשינויים ההורמונאליים. המוצרים מכילים שמנים טבעיים, אגב, ניתן להשתמש במשחות גם לטיפול בכוויות / שפשופים (לחיצה על המוצר תוביל אותך ללינק, קוד הטבה AHA7011):

עוד מוצר מדהים - ספריי של MOTHERLOVE, שמכיל את אותו רכיב של witch hazel שמרגיע את הרקמה ומאפשר החלמה לאחר הלידה, אני אוהבת לשים פקק ממנו בתוך בקבוק הפרי, ולהשתמש בשטיפה עם מים חמימים בכל ביקור בשירותים, זה פשוט משנה את כל התחושה במקום וגורם להקלה גם במהלך מתן השתן וגם ההחלמה של הרקמה. ניתן להתיז ישירות על אזור הפרינאום להקלה בכאבים והנפיחות. ניתן להתיז אותו גם על הפד שאת מתכוונת להשתמש לאחר הלידה ולהכניס להקפאה.


בקבוק פרי ניתן להשיג בשני מקומות, ואלה בקבוקים מעולים עם זווית ייעודית אשר ניתן להתיז בזמן מתן השתן, משמשים לשטיפה אזורית ושמירה על ההגיינה של האזור לאחר הלידה בתקופת הדימום.

  1. אתר אלפא מאמ - קופון הטבה NWL

  2. אתר צירים - אם אתן בהריון ולא יודעות מה זה טנס, זה הזמן לקרוא בנושא, כיוון שזה אחד הכלים המועילים ביותר בשלב הלטנטי ולאורך הלידה להקנות לאישה שליטה בכאבים של הצירים ולאפשר לה להאריך את הזמן עד לקבלת האפידורל או לשמש ככלי בלעדי לאורך הלידה. קוד ההטבה לטנס NWL, למוצרים הנוספים באתר הכוללים גם את בקבוק הפרי, כדור הקוצים או גלגלת העיסוי NWLP. באינסטגרם תוכלו לראות סרטונים של עיסויים לימפתיים שאני מבצעת עם כדור הקוצים או הגלגלת.

משחות עבור צלקות - במקרים בהם ילדת קיסרי או שאת מיועדת לניתוח אלקטיבי, כדאי להצטייד במשחות לצלקת שמסייעות לנראות של הצלקת ומקדמות את ההחלמה. השימוש במשחות מתחיל החל מהשבוע ה-6 לאחר הלידה, כאשר האזור החלים חיצונית, ואין דימומים או הפרשה מהחתך. במקרה זה ממליצה על שתי משחות מניסיון אישי שסייעו לי בתהליך, כל אחת מהן עושה את העבודה, הראשונה יכולה לסייע בכל מצב של צלקת ניתוחית (לא בהכרח רק קיסרי):

לווסת ראשונה, שתגיע אחרי הלידה, כדאי להתכונן עם חימום מקומי - HEATING PATCH של חברת REAL, שיכול לסייע בהרפייה של הכאבים בבטן. לאחר הלידה, על החך של הקיסרי - השימוש הוא בקור להרפיית הכאב והפחתת הבצקת המקומית. אחרי הלידה יכולה להיות ווסת כבדה יותר מהרגיל, בגלל נשירת הרקמה שהרחם ״צבר״ בתקופת ההחלמה. במקרה שאת אינך מניקה - תקבלי את הווסת הראשונה כ8-6 שבועות לאחר הלידה. במידה ואת ניקה, ההורמונים בתקופת ההנקה גורמים לדיכוי הביוץ, ולכן, נשים מניקות מקסלות את הווסת הראשונה מאוחר יותר, לפעמים אף שנה אחרי הלידה (ויש מקרים שאף יותר).


בשביל הקירור באזור הפרינאום שיכול להועיל להקטנת הבצקת המקומית והכאבים, כמו גם שימושי על אזור הצלקת של הקיסרי מעל הרקמה להקטנת הבצקת והכאבים נשתמש בפד קירור רב פעמי, מאמזון, נמצאים תמיד במקפיא מעולים בהמשך לקטנים במקרים של חבלות להקלה מיידית בכאב והנפיחות באזור. מגיעים עם כיסוי רב פעמי שניתן לכבס:

ספריי לשימוש חיצוני ואלחוש במקרים של כוויות, פצעים ולאחר לידה על אזור הפרינאום, גורם לתחושה קרירה ונעימה מרגע השימוש, בצעי את הריסוס לפני שאת הולכת לשירותים (ואז תודי לי) - DERMOPLAST.

תחתונים חד פעמיים לספיגת הדימום לאחר לידה של חברת קוטקס - (קוד הטבה לרכישה NWLKSP) בטוחה ששמעת על המוצר, התחתונים החד פעמיים של קוטקס לאחר הלידה, מעולים לזמן בבית החולים ולא רק, חלק מהנשים ממשיכות את השימוש בכל תקופת הדימום לאחר הלידה, שיכול באופן טבעי להימשך כ-6 שבועות, כאשר הזרם העוצמתי ביותר הוא בשבועיים הראשונים לאחר הלידה. עם הזמן הדימום משתנה מבחינת הצבע והרכיבים שלו. חשוב מאוד לשים לב שלאחר מספר ימים, את מחליפה את הפדים או התחתונים אחת לשלוש שעות (זוהי עוצמת דימום תקינה) ולא רואה לאחר כשבוע גושים שיוצאים במהלך ההפרשה. צירפתי לך בלינק את שתי המידות M, L ממליצה לבחור את המידה הנוכחית שלך כדי שלא יהיה לחץ על הבטן, ומצד שני התחתונים גבוהי גזרה מה שמאפשר ״איסוף״ תומך לבטן בזמן ניידות.




1,833 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page