top of page

העור בהריון - כיצד לדאוג לשינויים המתרחשים בתקופת ההריון? סימני מתיחה

אחד מהשינויים הנפוצים ביותר בקרב הנשים ההרות - הם סימני המתיחה שמופיעים בתקופת ההריון, כמה נפוץ? מופיע בקרב 90% מהנשים ההריוניות. הרבה גומים משפיעים על הופעת הסימנים: העלייה במשקל, המשקל ההתחלתי של ההרה, קצב העלייה במשקל, גנטיקה ועוד.

סמיני המתיחה מתאפיינים במקרה של פסים צרים על פני העור, כאשר לרוב בשלב האקוטי שלהם לאחר ההופעה יכולים להיות בצבעי בורדו / סגול / ורוד ועם הזמן לדהות ולהפוך להיות בהירים יותר ודומים בצבע שלהם לצבע העור. כאשר בקרב חלק מהנשים יכולים להיווצר סוג של ״חריצים״ בתוך העור, כתוצאה מהמתח הגבוה שהורס את החיבורים בתוך הרקמה. המופע הנפוץ ביותר של הסימנים הוא באזור הבטן או הירכיים, אך גם השדיים לא חפים מסימנים, לעיתים הסימנים יכולים להופיע רק לאחר הלידה ובתקופת ההנקה בגלל התרחבות של הרקמה.


לפני שמופיעים הסימנים עצמם, הסימן הראשון שניתן להבחין בו זהו גרד - סימן המסמן על המתח וההתרחבות ברקמה. סימני המתיחה אינם מזיקים, אך הם מהווים מטרד איסתטי עבור האישה. המטרה שלנו לאורך ההריון לשמור על האלסטיות של העור, ולמעשה להימנע ממצבים של יובש, כדי לשמור על ההתרחבות הטבעית הדרגתית ולאפשר לעור לבצע את התהליך בתקווה ללא השארת הסימנים.

לאחר הלידה הסימנים פחות בולטים, דוהים עם הזמן אבל לא נעלמים. למעשה, נוצרים בגלל שבירה של שכבת הדרמיס בעור (השכבה האמצעית), כאשר לא רק ההריון והשינויים ההורמנאליים עלולים להוביל לכך. עלייה במשקל ושינויים אחרים יכולים לגרום ליצירת הסימנים.

הטיפולים שקיימים לרוב, מסייעים להקל על המתיחה של העור אבל אין מוצר שימנע את התרחשות הסימנים ב100% ואין אחד שיעלים אום לחלוטין לאחר הלידה.

מה כן? ניתן להקטין את התופעה או לנסות לטפל אחרי על ידי טשטוש של המופעים.


בפן האישי, לאורך שלושת ההריונות שלי ניסיתי מותגים ומוצרים שונים בכל פעם, ולאורך כל הריון. בהריון השלישי, גיליתי את ליראק, ממש במקרה, ומשם התפתח סיפור ארוך שנים והתחברות למוצרים לא מעטים של החברה. המטרה הייתה להתמקד במוצרים שהרכיבים שלהם טבעיים ויש מאחוריהם מחקרים קליניים והגיון בשימוש. מה שאהבתי בג׳ל פטונסטיל, למרוח אותו פעמיים ביממה - הוא טיפל לי בכל נושא הגרד הבטני, גם אם הייתי עייפה מידי, התמדתי בטיפול.

לאורך ההריון, ואפשר לראות את השינויים עליתי מעל 30 ק״ג (כל פעם מחדש) והעור שלי לשמחתי, שרד את המשימה ללא סימנים באזור הבטן. במקומות שפחות התמדתי בירכיים היו סימנים עדינים - שבהמשך נתתי להם מענה עם הסרום פיטונסטיל לאחר הלידה.

מה שגיליתי לאורך הזמן שהסרום מסייע גם לצלקות, למשל הקיסרי, גורם הגמשה לרקמה ומשפר את מראה הצלקת (לבעלי, השתמשתי בסרום למריחה מקומית ביד ומאחורי הברך לאחר הסרה של רקמה באזור).


את המוצרים ניתן למצוא במומלצים שלי באתר של ליראק - קיים גם קוד הטבה NWL, שנותן לכן 10% הנחה. מכיוון שאני מאמינה במוצרים וגם נהנתי מהם מהשימוש האישי שלי.


מצרפת תמונה ששלחו לי עוקבות שהשתמשו בסרום או הג׳ל לאחר לידה והשינויים בסימני המתיחה:





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page