top of page

התינוק נרדם תוך כדי ההנקה

הרדמה באמצעות הנקה והנקה במקרים בהם הילד זקוק לנחמה מסיבות אחרות

אמהות רבות חשות אשמה בכך שהן מרדימות את התינוק או הפעוט על השד ואף מנחמות אותו בהנקה בגלל סיבות אחרות. חשוב להבין כי להרדים את הילד שלך על השד או לאפשר הנקה כדי שהתינוק או הפעוט יוכלו להתנחם ולהירגע זה לחלוטיןאינו דבר רע - למען האמת, זה נורמלי, בריא ותואם את הצורך ההתפתחותי של היונק.


רוב התינוקות נרדמים על השד תוך כדי יניקה, ומתעוררים שוב ליניקה במהלך הלילה, כאשר בממוצע זה יכול לקרות בין 3-1 פעמים בשנת החיים הראשונה של היונק.

חלק מהתינוקות אינם עושים זאת (וישנים מקטעי זמן יותר ארוכים בלילה כאשר הם פותחים 6-5 שעות שינה רציפותהנחשבות ״ללילה שלם״). אך הם היוצאים מן הכלל, לא הכלל.


ילדים רבים, אם ניתנת להם אפשרות בחירה, יעדיפו להירדם לאחר הנקה או תוך כדי ההנקה גם במהלך שנת החיים השניה. מעולם לא ראיתי סיבה משכנעת לכך שאמהות לא צריכות להשתמש בכלי הנפלא הזה שקיבלנו.

בבסיסה ההנקה נועדה לנחם ולעזור לילד לישון. ההנקה מרגיעה את הילד היונק ואף יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עםלחץ כאשר אינו יונק (Beijers et al, 2013). היניקה על השד משחררת את ההורמון cholecystokinin (CCK) אצל האםוהתינוק כאחד, וכתוצאה מכך נותנת לשניהם תחושה של נמנום (זו הסיבה שהרבה מניקות נרדמות אחרי ההנקה לקראתהשינה בעצמן) (Uvnäs-Moberg et al, 1993).


בנוסף, חלב אם מכיל גם הורמונים המשרים שינה, חומצות אמינו ונוקלאוטידים, שריכוזיהם גבוהים יותר במהלך הלילהועשויים למעשה לסייע לתינוקות לבסס מקצבים פיזיולוגיים משלהם לצורך שינה טובה יותר (Sánchez et al, 2009, Cohen et al, 2012).


אם את מרגישה שההנקה מסייעת לכם בהרדמות ואת נהנת להרדים את הילד בסיוע ההנקה - זה כל מה שחשוב! הנקה זולא רק תזונה, זה הרבה מעבר. הקרבה לאמא, הביטחון והחום שלה מאפשרים לילד להרפות ולהירגע ולהרגיש בטוח. אמנםזו תקופה קצרה יחסית בחיי הילדים שלנו, אך אלה זכרונות שישארו איתנו לאורך זמן.

הפסיקי לדאוג שהילד לא ידע להרדם לבד בהמשך אלא רק ע״י ההנקה, והביני שהכל עיניין של זמן, זה ישתנה בהמשך ועודתתגעגעי לחיבור הייחודי הזה.


האם את נהנת להניק לקראת השינה?

2,827 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page