top of page

טיפול בעור התינוק עם מוצרי מוסטלה

בתור אחות מוסמכת שעבדה לא מעט במרפאה משולבת עם רופאי ילדים, יצא לי לא פעם להיתקל במצבים של קשקשים, עור יבש, אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ועוד מצבים רבים עם הקטנים, ותמיד ההמלצות של כל הצוות המטפל במרפאה היו על מוצרים שיכולים לתרום לטיפול בבעיה הממוקדת, ובעיקר לתחזק את הלחות בעור של התינוק ולמנוע התפרצויות. בתור אמא לקטנטנים במשך שנים משתמשת במוצרי המוסטלה השונים שהכרתי אי שם בשנת 2017 כששהיתי עם הבכורה שלי, מעיין, בצרפת וניגשתי לבית המרקחת כדי לרכוש טיפול עבור הלחיים האדומות והסדוקות שלה. הגיוני, בחורף, לראות תופעות שכאלה. וכך, הכרתי את המשחה של מוסטלה לעור הפנים - סטלטופיה. משם המוצרים מלווים אותי כבר כמעט עשור ואני כל פעם רואה כמה הם מסייעים לאימהות של קטנטנים וגם לגדולים, כי עור יבש או מגורה הוא נחלת הכלל.


בבלוג הנוכחי אני רוצה לעשות סדר במוצרים מבחינת המצבים בהם הייתי מנסה את הטיפול עבור הילד, כאשר אצרף לכן תמונות של מקרים שונים שבהם החומרים יכולים לסייע. חשוב לזכור שכל ילד מגיב אחרת לכל מוצר, חשוב לבדוק תמיד כל מוצר חדש שמשלבים בשיגרה של הקטנים במקום קטן על פני העור - כדי לשלול מצבים של רגישות.


אחד המצבים הנפוצים ביותר שרבות מהאימהות שפונות אליי בעמוד האינסטגרם אותו אני מנהלת וגם מטופלות שמבצעות אצלי ייעוצים או סדנאות להתפתחות הילד, הוא מצב הקשקשת בקרקפת. למעשה, מצב מאוד נפוץ הקרוי בשפה המקצועית cradle cap. מצב שמאפיין את שנת החיים הראשונה של התינוק. המטרה שלנו לתת מענה לאותה קשקשת, במיוחד במצבים שהקשקשים צפופים וצהובים למראה כיוון שעל המקום יכול להתלבש זיהום משנה עם פטריה או חיידק. שם הסיפור הופך להיות מורכב יותר להתמודדות.

כדי להתמודד עם התופעה אני ממליצה על שילוב של שני חומרים יחד: שמפו קצף מסדרת סטלטופיה ומשחת סטלטופיה. חשוב להניח את המשחה כשעה לפחות לפני הרחצה, שתרכך את הקשקשת ולמעשה לחפוף בהמשך עם השמפו. כאשר ניתן לבצע עיסוי לקרקפת עם אצבעות הידיים שלנו או בשימוש בספוגית סיליקון, כפי שהדגמתי על גאיה באינסטגרם.


מבחינת הרחצה של התינוק, כיוון שתינוקות אינם ״מלוכלכים״, המטרה העיקרית שלנו ברחצה של התינוק היא בנייה של חוויה חיובית ושמירה על היגיינה באזורים שדורשים ניקוי עם סבון כמו אברי המין והטוסיק בזמן החתלה. כאשר הרחצה של התינוק לא חייבת להיות יומית, ועדיף לרחוץ אותו יום כן - יום לא, כיוון שהדבר ימנע התייבשות מעורו העדין. חשוב לנגב את התינוק בטפיחות עדינות לאחר הרחצה, כדי לשמר את הלחות של העור. לאחר הרחצה ניתן למרוח משחה, שתסייע לנו גם לעסות את התינוק בהנאה, למשל מוסטלה סטלטופיה. האם השימוש במשחה הוא חובה? לא. המשחה מיועדת לתת לעור לחות ולשמור עליו מפני גירויים, אך איננה חובה. במידה ואת מתרשמת שעור התינוק יבש, מה שיכול להיות בחודשים הראשונים תקין לחלוטין, ניתן להניח את המשחה ללא חשש, וללא הגבלה.

את הרחצה של התינוק נעדיף לבצע בשמן הרחצה, כדי לשמור על לחות העור ולהזין אותו. את השמן ניתן למרוח ישירות על העור במקום שימוש בסבון או לשים במים ולערבב לפני ההכנסה של התינוק לאמבטיה.

בשבועות הראשונים ניתן להסתייע בעיטוף של התינוק בטטרה, כדי לתת לו תחושה נעימה ולהרגיע לפני ההכנסה למים. שיטה זו נמצאת בשימוש בלא מעט מקומות בעולם, גם בפגיה, כדי לתת את הביטחון לתינוק (נבדקה גם מחקרית), פרטים בנושא תוכלי לראות בסרטון הבא. באתר של מוסטלה הכנתי במיוחד מארז, שכולל את כל מה שתצטרכי עבור התינוק שלך לאורך זמן (כדי לקבל הנחה השתמשי בקופון nwl).


כאשר את מתרשמת מיובש בעור התינוק ומעוניינת להרגיע את האדמומיות שיכולה להתלוות לכך, במיוחד בימי החורף, אני ממליצה להשתמש בג׳ל הרחצה של סדרת סטלטופיה. הוא למעשה, מחליף את ג׳ל הרחצה הרגיל שבו את יכולה להשתמש לתחזוקת העור בזמן שאין התקלחויות של יובש ניכר.


במצבים של יובש בעור התינוק או גירויים, ישנם מספר תכשירים שבהם את יכולה לבצע שימוש כדי לתת מענה ספציפי לבעיה:

במקרים של בקיעת שיניים, עקב ריור מוגבר בעת התהליך, ניתן לראות אדמומיות מסביב לפיו של התינוק ואזור הסנטר. במקרים אלה נרצה להשתמש במשחת סיקסטלה של מוסטלה, שמיועדת להרגעת העור, מתן לחות ושמירה מפני המשך הגירוי. ניתן להניח את המשחה מסביב לחלל הפה, על אזור הסנטר. בנוסף, המשחה טובה לשימוש במקומות נקודתיים של גירויים, למשל על שפתי הפות אצל בנות בגלל תפרחת חיתולים מתפתחת, באזור הפנים כפי שציינתי או על העור נקודתי.


כאשר מדובר על יובש ואדמומיות בעור, מצבים שיכולים להופיע כתוצאה מחשיפה לתנאי מזג אוויר משתנים או חומרים, ניתן להשתמש במשחת סטלטופיה שמיועדת לתת מענה של הרגעה ושמירה על לחות העור. המטרה שלנו למרוח את המשחה ככל שנדרש, אין הגבלה בשימוש כיוון שאיננה מכילה סטרואידים. גם במצבים כמו שנראים בתמונה להלן, המשחה מסייעת. כאשר המטרה להרגיע את עור התינוק, כיוון שהמצב יכול להציק לתינוק - לגרום לגרד.

במצבים של יובש ניכר בכל חלקי הגוף, כדאי לעבור להשתמש במשחת סטלטופיה פורטה, שתתן מענה לטיפול בעור, הרגעת העור ושמירה על הלחות (מכילה סרמידים, שנמצאים באופן טבעי בעור שלנו ולמעשה שומרים על הלחות שבו). המשחה מיועדת למצבים בהם הגירוי מפושט יותר, אדמדם ומציק.


מקווה שהבלוג עשה לכן סדר עם המוצרים השונים של מוסטלה. תוכלו להנות מהטבה באתר של מוסטלה ברכישת המוצרים הבדידים על ידי שימוש בקופון nwl, בשיתוף מוסטלה ישראל.


*המידע בבלוג אינו מהווה תחליף לבדיקה ואבחון של הרופא המטפל.






פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page