top of page

טעויות נפוצות בתקופת ההנקה

רובן של האימהות מעוניינות להניק את התינוק שלהן, מחקרים מראים כי 75% מהאימהות מתחילות בהנקה לאחר הלידה. אבל, מתרחשת ירידה חדה לאחר ההתחלה, לא רק מבחינת הנקה בלעדית אלא גם בקרב אימהות שמשלבות, בכל חודש לאחר הלידה, כאשר כ-15% מהתינוקות מקבלים הנקה בלעדית בגיל חצי שנה.


אחת מהסיבות הנפוצות ביותר שאימהות מציינות שהיה הטריגר להפסקת ההנקה - רושם / תפיסה של האמא כי כמויות החלב שהיא מייצרת לא תואמת את צרכי התינוק היונק.


נדרשת העשרה בנושא ותמיכה של צוות מטפל כדי לחזק את האימהות המניקות, ולשים את הדגש על הפרמטרים האובייקטיביים להערכת ההנקה: חיתולים רטובים, חיתולים של צואה ומעקב העליה במשקל.


למרות זאת, נראה כי רוב הנשים מסתמכות על ״סימנים״ שהן מזהות אצל התינוק, שהוכחו כלא יעילים להערכת ההנקה. למשל, החיבור של התינוק לשד - התנתקויות במהלך ההנקה, דפוסי היניקה על השד, קולות בליעה, משך היניקה ותחושת שחרור החלב ושינויים בתחושת המלאות או הריקון של השד.


חשוב להבין, תפוקת החלב, משתנה על פי הצרכים הייחודיים של התינוק היונק, ככל שהתינוק יהיה יותר על השד כך תפוקת החלב תוכל להסתנכרן על פי הצורך האינדווידואלי של היונק.


הרבה פעמים אימהות נותנות בקבוק פורמולה, ורואות בלקיחת הבקבוק סימן לכך שהתינוק היה רעב - זו טעות, את הבקבוק אנחנו נותנים ושולטים על הלקיחה, תינוקות קטנים בעלי רפלקס יניקה ימשיכו לצרוך כל בקבוק כאשר אין ״הפסקה״ במתן - זה אינו סימן לכך שהתינוק היה רעב או לא ״מסופק״.


חשוב לדעת כי כמות הקלוריות בפורמולה אינה משתנה, היא נקבעת על ידי מדד בסיסי של כמות קלוריות ממוצעת בחלב אם - לעומת זאת, חלב אם כן משתנה, על פי הצורך של התינוק, הן בכמות הקלורית שהתינוק מקבל ביניקה ובהרכבים הייחודיים של החלב אם שלא ניתן לחקות אותם על ידי ייצור במפעל.


במידה ואת חווה קשיים או מתלבטת לגבי תפוקת החלב שלך, צרי קשר עם יועצת הנקה מוסמכת והקיפי את עצמך בסביבה תומכת שתסייע לך להגיע למטרות שלך כדי להעניק לילד שלך את הזהב שלך.


1,373 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page