top of page

כיצד להלביש את התינוק במהלך היממה?

אתחיל תחילה מההנחיות הקיימות של משרד הבריאות בכל הנוגע לשמירת חום גוף והטמפרטורה המומלצת בחדר עבור הקטנים. ההמלצות מתבססות גם על ההמלצות בעולם, כאשר הקו המנחה הוא של AAP. באופן כללי, מדובר בהלבשה של התינוק, בשכבה אחת מעבר לשכבה שלובש המבוגר, אם קיים צורך, כאשר צריך להיות לו נוח ונעים בדיוק כמו למבוגר השוהה באותה הסביבה.


המטרה לשמור על טמפרטורת הגוף של התינוק, כיוון שהקטנים רגישים לשינויים בטמפרטורה הרבה יותר מאיתנו. הם זקוקים לשפעול אנרגתי כדי לצנן את עצמם וגם לחמם את עצמם. כדי להימנע מצריכה של אנרגיה לטובת חימום / קירור הגוף, שטרם הבשיל לחלוטין בחודשים הראשונים - נרצה לדאוג להלבשה מתאימה, ושמירה על טמפרטורת החדר בין 23-22 מעלות צלזיוס, כאשר ההמלצה בזמן הרחצה לדאוג לחימום בין 25-24 מעלות צלזיוס. משרד הבריאות ממליץ להסתייע במדחום ולתלות אותו קרוב למיטת התינוק.


מבחינת עונת הקיץ - ההמלצה של משרד הבריאות היא שימוש בבגדים קלים ואווריריים, במילים פשוטות חפשו כותנה 100% או במבוק, בדים ״טבעיים״ נושמים ולא סינטתיים שיכולים להוביל לחימום יתר כיוון שהתינוק מזיע הרבה.

ההנחיה להשתמש בשתי גופיות (שני חלקים עליונים ומכנס עם רגליות עד גיל חודש-חודשיים, ולעקוב אחר הסימנים של נוחות או אי נוחות של התינוק). המטרה שלנו בעיקר להתאים את הביגוד לטמפרטורה ולמצב העור, אם התינוק חם למגע ואדמומי - סימן שיש עליו יותר מידי שכבות וגדאי להוריד.

במיוחד במצבים שאנחנו נמצאים במקומות לא ממוזגים בקיץ - המטרה שלא יהיה ריבוי שכבות - כמו שחם לכם גם חם לתינוק (זיכרו שחום מסוכן עבור הילד, גורם לו להיות ישנוני ופחות תגובתי).

כאשר מדובר בתינוק מעל גיל חודשיים - ניתן לחשוף אותו, ולהלביש גם בלבוש עם שרוול קצר. תמיד בהתאם למה שאנחנו לובשים (חם לנו = חם להם).


כאשר שואלים לגבי כובעים, חשוב להכיר את ההנחיה של הAAP לשינה בטוחה, שאוסרת על שימוש בכובע במקומות סגורים, במיוחד לא בשינה, שום כיסוי לראש - כי הראש מתחמם מאוד וזה האזור שאנחנו רוצים שיהיה חשוף.

זיכרו כובע ישמש אותנו בחוץ, בחודשי החורף, להגן על אובדן החום דרך הראש (ששטח הפנים שלו גדול יחסית לגוף של התינוק), בבית אין צורך לכובע על הראש.


מבחינת עונת החורף - מבחינת ההמלצה של משרד הבריאות, ההנחיה להורים להלביש בחודשי החורף שתי שכבות עם שרוול ארוך (בחלק העליון) ומכנס עם רגליות. ניתן להסתייע בשמיכה בזמן השגחה או שק שינה בהתאם לטמפרטורה אליה נחשף התינוק בחדר.

חשוב לזכור שחום גוף תקין עבור תינוקות הוא בין 37.8-36.3 מעלות צלזיוס, כאשר בחודשיים הראשונים לחיים עליית חום מעל 38 מעלות צלזיוס מחייבת בדיקה רפואית. לפני שאתם מודדים חום, במידה והתינוק נראה לכם חם למגע ואדמומי מבחינת העור - הורידו ממנו שכבה אחת, המתינו כ20 דקות והתרשמו אז במדידה.








2,598 צפיות0 תגובות
bottom of page