top of page

למה התינוק לא מסכים לקחת בקבוק?

עודכן: 22 ביוני 2020

הרבה אימהות פונות אלי בשאלה "למה התינוק לא מסכים לקחת בקבוק?" לעיתים לאחר שכבר שתה ממנו בעבר. בדרך כלל הבעיה היא לא בהתחברות לבקבוק או בדרך ההפעלה של הבקבוק, כיוון שהרבה יותר קל להתחבר לבקבוק מאשר לשד.


רוב הסיבות לסירוב נובעות בדרך כלל מהסיבות הבאות:

  • התינוק לא אוהב את תחושת הפטמה מסיליקון בתוך הפה - התחושה זרה לתינוק יונק.

  • התינוק משייך את האכילה עם האמא המניקה ולכן לא מבין למה הוא צריך את הבקבוק.

  • פחות נפוץ אך קורה - חוויה קודמת לא נעימה עם הבקבוק


לפעמים זה שילוב של שלושת הסיבות. אני אוהבת להתייחס לגורמים השונים, כי זה עוזר למצוא את הפתרון שיתאים לתינוק.


סימנים לכך שהתינוק לא אוהב את התחושה של הבקבוק:

  • בדרך כלל התינוק יורק את הפטמה החוצה ברגע שמנסים לתת לו את הבקבוק

  • ששומעים תגובה של גֶּג רפלקס (רפלקס ההקאה) אחרי שמנסים להכניס את הפטמה לתוך הפה, בדרך כלל מאפיינת את החודשים הראשונים לחיים. זה יכול לקרות גם עם תינוקות גדולים יותר כשמנסים להציג להם את הבקבוק אחרי הפסקה, הם יסמלו בהתנהגות זו את חוסר שביעות הרצון מהבקבוק - אלה גם ילדים שבדרך כלל מסרבים למוצץ.

סימנים לכך שהתינוק חווה חוויה לא נעימה באכילה מהבקבוק ולא מעוניין לקחת אותו שוב, מאפיינים תינוקות שהיו לוקחים בקבוק ופתאום לא מעוניינים. זה יכול לנבוע מזרם שהיה חזק מידי, גֶּג רפלקס (רפלקס ההקאה) בזמן האכילה מהבקבוק, בקבוק שכל הזמן הוצא והוכנס לפה שלהם בזמן האכלה (מתן לא קשוב).

אמנם אלה סיבות טובות, אך הסיבה הנפוצה ביותר הוא רצון התינוק לינוק מהאמא. בדרך כלל יסכימו לקחת את הבקבוק תקופה קצרה או יכניסו את הפטמה לפה אבל לא יתחברו ולא יתחילו לאכול.


הסיבה יכולה לסייע לכם בזמן מציאת הפתרון המתאים עבור התינוק מתוך הרשימה שלפניכם:

  1. אם אתם בהתלבטות מתי להציג את הבקבוק - העדיפות כמה שיותר מוקדם אחרי שההנקה מבוססת וזורמת סביב ה-4 שבועות. חשיפה מוקדמת תמנע את תחושת הזרות של הבקבוק בהמשך.

  2. מישהו אחר צריך לתת את הבקבוק בעדיפות ללא הנוכחות של האמא בחדר - התינוק יכול להריח את האמא והוא תמיד יעדיף אותה לכן, זה הזמן שאבא יבצע את המשימה. כן חשוב לתת לאבא חולצה של האמא לעטוף את הבקבוק או להניח עליו. בעדיפות להשתמש בתנוחה שונה מתנוחת ההנקה ולא במקום הפיזי שהאמא מניקה בדרך כלל.

  3. תעשו את המתן הראשוני במקום שקט ורגוע, עדיפות להכנס לחדר שקט כמה דקות לפני - לנדנד את התינוק קלות בידיים ואז לנסות להציע את הבקבוק. למעשה למנוע הסחות מהסביבה.

  4. למצוא את הזמן הקסום שהתינוק מתקרב לזמן האכילה אבל עוד לא רעב בטירוף - כשהתינוק רגוע הרבה יותר קל להציע אופציות חדשות. כשהוא יבכה מתן בקבוק לא יהיה אפשרי כלל. האכילה מהבקבוק היא חוויה חדשה עבור התינוק, פעולה שהם צריכים להתמקד בה כדי שהיא תתרחש - מה שלא יכול לקרות במצב של רעב ובכי. אתם לא רוצים להקדים מידי כי אם התינוק לא יהיה רעב מספיק - הוא לא ייקח את הבקבוק. צריך ממש לחוש את הזמן הנכון.

  5. חשוב למצוא את התנוחה שתעבוד עבור התינוק. חלק מהילדים יסתגלו לתנוחה שבה הם יונקים ויקחו את הבקבוק, אחרים יצטרכו לפנות עם הפנים החוצה מנותן הבקבוק כשהגב אל מי שמאכיל. חלק יזרום יותר טוב במנשא, מול מראה, על כדור פיזיו בתנועה או בטיול בחוץ. צריך למצוא מה יעבוד עבורכם.

  6. רצוי שהאמא לא תהיה בבית בזמן הניסיון. ממש לצאת מחוץ לדלת.

  7. אפשר לנסות בקבוקים שונים, אבל לא יותר משני סוגים - בדרך כלל זה לא הבקבוק עצמו. מה שכן יכול להשפיע זו הזרימה. יש תינוקות שיקבלו זרימה איטית כמו על השד, אבל חלק ירצו זרימה מהירה במידה ולאמא יש זרימה כזו גם. חשוב שהזרימה תתאים כי אז התינוק יאכל באופן רגוע.

  8. המשיכו לנסות כל פעם מחדש. לא להתייאש מהתהליך. במקרה הכי גרוע - נותנים מכוס רגילה או מכפית כשממש אין ברירה.



2,790 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page