top of page

מתי ואיך נפרדים מבקבוק בלילה?

אז התשובה הקצרה היא בגיל שנה. המטרה שלנו להפסיק את מתן הבקבוק בלילה או כשגרת עקב לפני השינה ביום ההולדת הראשון של הקטנים, כאשר המטרה לבצע את התהליך בהקשבה לילד, ולא, הוא לא יתעורר בלילה מרעב כי נעניק לו את כמויות הקלוריות שהוא זקוק להן דרך ארוחות המוצקים במהלך היום.

לעיתים, אותו בקבוק יותר משמעותי להורה שחושש שהילד יתעורר רעב באמצע הלילה - אך לא כך הדבר, ולפתע מגלים שהקנים נכנסים לשינה וישנים ללא כל התעוררות עד ההתעוררות בבוקר.


למה בעצם מורידים את אותו בקבוק לילי? ישנן מספר סיבות שאנחנו רוצים להוריד את הבקבוק לפני השינה, הסיבה החשובה ביותר היא שמירה על שיני החלב של הילד, השימוש בבקבוק לפני הירדמות למעשה מייצר סביבה פורה עבור התפתחות החיידקים בחלל הפה שבהמשך גורמים לעששת. הסיבה השניה היא השימוש של הילד בבקבוק ככלי הרגעתי לקראת שינה, כתוצאה מהיניקה של הפטמה.

זהו כלי זמני, שמסייע להרגעה והכנסה של הילד לשינה, שאותו נרצה להוריד ולאפשר לילד למצוא דרכים אחרות יחד איתנו להכנס לשינה.

המטרה שלנו לצחצח את השיניים לפני השינה ולמעשה לשמור על בריאות השיניים.


אצל חלק מהילדים אותו בקבוק לפני שינה מפריע למעשה לילד לאכול ארוחת ערב של מוצקים בכמות מספקת, כי הילד ״חוסך״ בכמות המוצקים שהוא אוכל מכיוון שהוא יודע שהוא יוכל להשלים את הצריכה האנרגתית בהמשך מהבקבוק.


כיצד להוריד את השימוש בבקבוק לפני השינה בין 18-10 חודשים?

במקרה שהאמא הייתה זו שעושה את טקס השינה וההשכבה עם הבקבוק, כדאי לאפשר להורה השני לקחת את הפיקוד במשך 2 הלילות הראשונים לאחר הפסקת השימוש בבקבוק. אם החלוקה הייתה די זהה בין ההורים, כל אחד יכול להתחיל לעשות את התהליך.

במידה והילד לא אוכל מוצקים בכמות מספקת ואתם חוששים להפחית את הבקבוק, דברו עם דיאטנית ילדים כדי להעריך את סך הקלוריות שהילד זקוק להן ואם יש משמעות להוספה של הבקבוקץ במידה ותיהיה הנחייה כזו, עדיפות לתת את הבקבוק לפני המקלחת ולא לפני השינה, אלא לפני צחצוח השיניים כצעד האחרון לפני ההשכבה.


אין צורך להמיר את הבקבוק, בכוס או כוס אימון. אפשר שיהיו ליד הילד מים זמינים במידה והוא מתעורר במהלך הלילה, חשוב לתת את המים דרך קשית / כוס / כוס אימון ולא פטמה של בקבוק, כדי להפסיק את ההרגל ההרגעתי של יניקת פטמת הבקבוק. המטרה שלנו, לתת ארוחת ערב אחרונה קרוב לשעת ההשכבה, כדי להשאיר את הילד שבעה במהלך שנת הלילה.


המטרה להחליף את השימוש בבקבוקים באופן כללי כבר מגילאי חצי שנה, כאשר אנחנו מעוניינים להעביר את התינוק לפונקציה מתקדמת של שתיה מכוס פתוחה וקשית.


המטרה שלנו, להעביר מסר ברור לתינוק בתחילת התהליך שאנחנו מפסיקים את השימוש בבקבוק לפני השינה. עדיפות להיפרד מהבקבוקים בבית כאשר הילד יכול לראות את התהליך ולבצע את ״הפרידה״ יחד איתכם, מתאים לגילאי שנה והלאה. ניתן לבצע את ההפחתה בהדרגה מבחינת הכמות של התמ״ל בבקבוק, כאשר המטרה לצמצם את כמויות האוכל הניתונות כתוספת עד להפסקת השימוש. אתם יכולים להשתמש בהפחתה של 30 מ״ל כל לילה או כל יומיים כדי לבצע את התהליך בהדרגה.


לפעמים, ההורים לא בטוחים בתהליך וחוששים שהילד יהיה רעב, לכן הפחתה הדרגתית זו עוזרת להבנה, שהילד כבר אינו זקוק לתוספת הזו של התמ״ל לאחר הארוחה האחרונה.

4,307 צפיות0 תגובות
bottom of page