top of page

סיבות לשאיבת חלב אם

הרבה פעמים עולה השאלה האם לרכוש משאבה עוד בתקופת ההריון, ואם כן, איזו משאבה תתאים. בהרבה מהמקרים, אני מסבירה, שמשאבה היא לא חובה, יש נשים שמניקות כל תקופת ההנקה בלי לשאוב אבל, קיימים מצבים בהם המשאבה נדרשת.


1. במצבים בהם מדובר בלידה של תינוק שלא במועד (פג), במקרים אלה התינוק לא נמצא עם האמא לאחר הלידה, ויש חלון הזדמנויות לגירוי של השד כדי להתחיל את ייצור החלב ולהגיע לתפוקה שתתאים לפג אחרי השחרור מהפגיה.

כאן, חשוב שהאמא תתחיל את השאיבות בסמוך ללידה, ברגע שהיא יכולה כדי להפעיל את המנגנון (חשוב לדעת, בבתי החולים בארץ קיימות משאבות בדרגת בית חולים, כל מה שצריך זה סט מתאים. במקרים אלה, משאבה אישית נדרשת לאחר השחרור).


2. קיימים מקרים בהם הלידה מסתבכת, האישה עוברת קיסרי חירום או לידה מכשירנית (וואקום), ומשלל סיבות התינוק לא נמצא עם האמא או שהחיבור לא מתרחש לשד באופן רצוי. זה הזמן לדאוג לייצור חלב אם על ידי השאיבה, כבר במהלך האשפוז - אני מאמינה שהעדיפות להביא משאבה מהבית. לא תמיד יש אפשרות להתנייד, גם לא בכיסא גלגלים והמשאבה לצד המיטה מסייעת לאמא בהשגת מטרות ההנקה.


3. מקרים של צהבת פתולוגית או פיזיולוגית שלא משתפרת - כדי לייעל את פינוי הבילירובין, רצוי להתחיל לשאוב כדי להוסיף לתינוק הקטן, שבדרך כלל ישנוני בגלל הצהבת את בקבוק החלב השאוב עד שהוא יהיה ערני ופעיל על השד. נעדיף להשלים את השאוב לאחר ההנקה, כדי לשמר את החיבור לפטמה.


4. לעיתים, המשאבה יכולה לסייע לאימהות שיש להן גודש, במיוחד בשבועות הראשונים לאחר הלידה, חשוב לזכור שאיבה גורמת להגברת החלב ולכן, שאיבה קצרה להקלה עדיפה. את החלב שנשאב ניתן לשמור לזמנים שהתינוק חולה למשל או למריחה על פצעים על העור.


5. במידה ואת מעוניינת לבנות ״מחסן חלב קטן״ במקפיא, אני ממליצה לא להשתולל בכמויות (ממש חבל לזרוק), ולהכין את העודפים 3 שבועות לפני החזרה לעבודה. עדיפות ל-15 שקיות במקסימום. תמיד נעדיף חלב טרי.


6. במצבים בהם האישה חוזרת לעבודה לאחר הלידה ומעוניינת להמשיך לספק לתינוק חלב אם - משאבה היא הדרך הנוחה לרוקן את השד בזמן העבודה. רצוי משאבה דו״צ כדי לקצר את זמני השאיבה.


קיימים מצבים שנשים מחליטות מראש שהן מעוניינות לרוב את חלב האם ולא להניק ישירות מהשד ולפעמים, זה תוצר של נסיבות. בכל מקרה, יש לא מעט שואבות בלעדיות שזו חווית ההנקה שלהן.


מקווה שעשיתי לך קצת סדר מבחינת הסיבות לשימוש במשאבה לשאיבת חלב אם. אשמח לשמוע מתי השתמשתן במשאבה, האם הבאתן משאבה לבית החולים ואיזו משאבה אהבתן במסע שלכן.

757 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page