top of page

סקירת משאבה ניידת - Zomee Fit

עודכן: 2 באפר׳

אתחיל מהסוף - אחת מהמשאבות הניידות שאני לגמרי יכולה להמליץ עליה למטופלות שלי בייעוצי הנקה או שאיבה מהסיבה הפשוטה שהמנוע שלה 260 ממ כספית, והעבודה איתו בעלת ביצועים טובים על השד - בשפה פשוטה - אני לא מודאגת שיהיה ריקון לקוי או שאריות גדולות של חלב בשד לאחר שימוש.


כן, חשוב לי להדגיש, למי שטרם יודעת, שמשאבה ניידת היא משאבה שניונית בשימוש של השואבת - ולא יכולה לענות על צורך של שאיבה בלעדית. מה זה אומר? אם את זקוקה להגברה של חלב אם ולשאיבות תדירות במהלך היום מעל 3 לימה - זו לא האופציה הראשונה שהייתי ממליצה עליה כיועצת הנקה מוסמכת וכאמא מניקה ושואבת בהווה ובעבר.


אז למי כן המשאבה תתאים? היא תתאים לנשים שזקוקות לחופש תנועה מלא בזמן השאיבה, שאיבה דיסקרטית ויכולת לשאוב כ-3 פעמים ביממה בזמן החזרה לשגרת העבודה או כשמתעורר הצורך של האמא לצאת מהבית ולהמשיך לספק לתינוק חלב אם וכמובן, להמשיך לשמור על תפוקת החלב.


המשאבה עצמה בעלת 3 תוכניות מרכזיות: תוכנית גירוי, תוכנית שאיבה ותוכנית משולבת.

כעקרון, אני אישית אוהבת את תוכנית הגירוי בתחילת השאיבה, שהיא די עדינה, ולא מושכת את הפטמה באופן אגרסיבי, בזמן תוכנית הגירוי ניתן לכייל את העוצמה שבה תוכלי לבצע את התוכנית, לפי התחושה האישית שלך. המטרה כעקרון, להרגיש את תנועת הפטמה - הגירוי לפטמה בעצם מעלה את רמות ההורמונים במוח שגורמים להפרשת החלב מהשד - רפלקס שחרור החלב.


לאחר הגירוי שנמשך 2 דקות בתחילת השאיבה, המשאבה עוברת לתוכנית השאיבה. שבה את יכולה לכייל את העוצמה של השאיבה בהתאם לנוחות, אישית מצאתי שהשאיבה נוחה לי ואני מגיבה אליה היטב בעוצמה 6-5. כאשר אני יכולה להעלות מעט את העוצמות עם ההתרגלות במהלך השאיבה תוך שהשאיבה נוחה ולא כואבת - שזה סופר חשוב לשחרור החלב מהשד ושמירה על רקמת השד.


אהבתי שבהפעלת המשאבה, כאשר לוחצים על לחצן ההפעלה המשאבה לא מתחילה את עבודה השאיבה אלא שניתן לכייל את העוצמה שבה נתחיל את השאיבה ואז בלחיצה חוזרת על ההפעלה היא מתחילה בעבודה על השד. במצב הגירוי, ניתן לכייל את המשאבה בין 9-1 מבחינת העוצמה. תוכנית הגירוי - מסומנת בגלים.

בתוכנית השאיבה - ניתן לכייל את העוצמות בין 9-1, כאשר תוכנית השאיבה מסומנת בטיפות.

התוכנית המשולבת שהיא התוכנית השלישית - היא תוכנית שבה יש משיכה ש הפטמה כל מספר פעימות, לצורך התארכות והטבה בריקון. את האמת, אני ממש לא מתחברת לתחושה של התוכנית המשולבת, ופחות אוהבת את תחושת המשיכה הפתאומית בתוכנית (לציין שהיו לי מטופלות עם פטמות שטוחות שדווקא התחברו לעניין), ולכן, אני משתמשת בתוכנית הגירוי והשאיבה וזה עושה עבודה מצויינת בריקון השד. גיליתי שאני מגיבה למשאבה היטב - כאשר רפלקס שחרור החלב היה בפחות מדקה והשאיבה לקחה לי בממוצע לריקון עד 15 דקות.


במצב רגיל, הייתי ממליצה להמשיך את השאיבה יותר, במיוחד למניקות בתחילת הדרך, כדי לגרות את השד עוד קצת.


מה שאני אוהבת במשאבה של Zomee, אם להשוות למשאבות לבישות אחרות זו העובדה שהמנוע נפרד מגוף המשאבה והשאיבה מתבצעת למיכל איסוף, כאשר זה מונע מהחלב לברוח מהצדדים בזמן השאיבה או לטפטף החוצה - מה שקורה בדרך כלל, אם לא אוטמים היטב משאבות לבישות שהן למעשה עשויות מכוסות שאיבה שמתלבשות על השד והמנוע ״רוכב״ עליהן מלמעלה.

המיכלים יכולים להכיל 180 מ״ל, נוחים מאוד להרכבה (כפי שניתן לראות בסרטון בהמשך), והניקוי פשוט - הכנסתי סבון פנימה ומים ושקשקתי עד שהיה נקי לחלוטין. כן אציין שנוח יותר לייבש את הבקבוקים הפוכים, כאשר המטרה שיהיו באוויר ולא על משטח לייבוש אופטימלי.


לציין שהעברת החלב, מעט ״טריקי״ בהתחלה לתחושתי עד שקולטים את הזווית שכדאי לעשות זאת, כי פיית הבקבוק שטוחה. פיית הבקבוק מעט מורמת ואם מטים אותו לצד הזרם יוצא באופן חלק לבקבוק או לשקית השאיבה עפ״י העדפה.


למשאבה מספר חלקים לא גדול להרכבה - המנוע, גוף המשאבה, שאליו מתחברים השסתום והדיאפרגמה (לזכור להחליף אותם בהתאם לתדירות השאיבה שלך! כדי לשמור על עבודה יעילה של המשאבה) והמיכל. סה״כ 4 חלקים לניקוי לאחר השאיבה.


המשאבה מגיעה עם קונוס בגודל 25 מ״מ ואפשר להקטין את הקוטר עם מקטינים שנכנסים לתוך הקונוס של המשאבה ללא בעיה.

את המשאבה את יכולה למצוא באתר של Zomee - עם הנחה בשימוש בקוד NWL.



לאחר שסיימתי כבר את הסקירה, הגיעה אליי המשאבה ״המחודשת״, בדגם החדש הוכנסה תוכנית נוספת למשאבה, תוכנית רביעית שמאפשרת לנשים עם פטמות שטוחות ״להוציא״ אותן לפני החיבור התינוק לשד. תוכנית שעובדת במשיכה אחת כל כמה שניות, משיכה והפסקה, כאשר אפשר לכייל בין עוצמה 5-1 לפי נוחות וצורך. מצרפת סרטון איך זה נראה.




336 צפיות0 תגובות
bottom of page