top of page

צירים מוקדמים במהלך ההריון

צירים מוקדמים בהגדרה שלהם הם צירים המופיעים אצל האישה לפני שבוע 37 להריון ולפני השלב בו העובר מוכן ללידה. מעבר לכאבים והאי נוחות של ההרה, במקרים שהמצב לא מטופל הדבר עלול להוביל להתפתחות של לידה מוקדמת.


קיימים מצבים ידועים מראש הגורמים לצירים באופן חד פעמי שנעלמים לאחר טיפול מתאים. עם זאת ישנן נשים הסובלות מצירים מוקדמים ללא סיבה או גורם וודאי ולכן עליהן להיות בשמירת הריון ולקבל טיפול מונע על מנת לעכב את הלידה עד שהאישה מגיע לשבוע בטוח ללדת.


הגורם השכיח ביותר לצירים מוקדמים הוא התייבשות. נשים שלא שותות מספיק מים עלולות להגיע למצב של התייבשות ובעקבות כך יופיעו צירים מוקדמים. זו הסיבה שאישה שמגיעה עם צירים מוקדמים תקבל עירוי נוזלים (הכמות תקבע עפ״י הקליניקה).


כאשר האישה סובלת מדלקת או זיהום כלשהו כמו דלקת בדרכי השתן או אף מחלת מין, אותו זיהום עלול לגרום להופעתם של צירים מוקדמים. במקרים כאלה תתבצע תרבית שתן / תרבית מהנרתיק - האישה תקבל טיפול בהתאם.


הריון תאומים, הוא הריון בסיכון אשר במהלכו יכולה האישה ההרה לחוות צירים מוקדמים.


במידה והאישה נדבקה בווירוס מעיים או קלקול קיבה חריף במהלך ההריון עלולים להיווצר צירים מוקדמים.


ריבוי מי שפיר ומיקום השליה יכולים להשפיע על הופעתם של צירים מוקדמים.


במידה והאישה חוותה תאונה הדבר עלול להוביל להופעתם של צירים מוקדמים (תלוי גם במנגנון החבלה - היפרדות שליה) ולכן חשוב להישאר בהשגחה בבית החולים יממה.


במידה והאישה נמצאת בשבוע מוקדם ועוד לא בשבוע שמתאים ללידה, והיא חשה התכווצויות ברחם שמתחזקות (כאבים כמו ווסת, לחצים כלפיי מטה, תחושת שריפה, כאבים בגב תחתון ולחץ על האגן) או הזמן ביניהן מצטמצם, או שהיא סובלת מהפרשה מהנרתיק יותר מהרגיל או הפרשה דמית בנוסף להתכווצויות אלה יש סיכוי גבוה שמדובר בצירים מוקדמים וחשוב להגיע לבדיקה במוקד רפואי הכוללת מוניטור.


ברוב המקרים נוזלים יסדרו את הבלאגן, לרוב מדובר בהתייבשות אבל במידה וזה לא עוזר טיפול נוסף הוא מתן כדורים להפסקת צירים- פריזולאט- אותם כדורים נועדו להוריד את לחץ הדם ועל ידי כך לשחרר ולהרפות את השריר של הרחם (להפסיק התכווצות) ולהפסיק את הצירים המוקדמים. הכדורים ניתנים במינונים שונים בהחלטת הרופא המטפל.

340 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page