top of page

צעצועים בפוקוס על רעשנים ונשכנים לקטנים המתאימים מלידה ואילך

כאשר אנחנו בוחרות את הצעצועים המתאימים עבור הקטנים שלנו, המטרה שלנו למעשה לבחור צעצועים שילוו את הקטנים בדרכי הדרך ההתפתחותיות שלהם, ולמעשה ישרתו אותנו לטווח רחוק במשחק. הצעצועים השונים שאנחנו בוחרים עבור הקטנים יכולים לשרת מטרות שונות ככל שהילדים מתפתחים, לומדים וסקרנים לגבי הסביבה שלהם. המטרה שלנו זה לא רק להצליח לבחור את הצעצוע המתאים לשלב ההתפתחותי שבו נמצא התינוק, אלא להבין כיצד אנחנו יכולים לשדרג את המשחק של התינוק עם הצעצועים שבחרנו.



למשל, רעשנים יכולים להיות צעצוע מצוין לגירוי הסקרנות של התינוק, הפניית מבט בחיפוש אחר מקור הרעש, ואף להוות גורם מגרה להתהפכות בניסיון להגיע אל הצעצוע בגילאי 5-4 חודשים. למעשה, אותו רעשן שיכול לשרת אותנו על שידת ההחתלה בתחילת הדרך להסטת מבטו של התינוק ותפיסה רפלקסיבית בהתחלה, ישרת אותנו בהמשך לאחיזה עצמאית, רצונית ומהנעה של הגפה כדי לשמוע את רעש הרעשן - למעשה, בשלב שהילד מקשר בין סיבה-לתוצאה. 


אנחנו מעוניינות לבחור צעצועים קלים במשקל, נוחים לאחיזה של הידיים הקטנות של התינוק ובטוחות לשימוש והכנסה לחקירה בחלל הפה של התינוק. לפניכן, מספר אופציות שאהובות עליי במיוחד, עם השנים והניסיון בהתפתחות של הקטנים שאני מלווה כמלווה התפתחותית ואמא ל-3 ילדים משלי.

ההמלצות מאתר KSP, ויש לכן הטבה על הפריטים בשימוש בקוד NWLKSP.


רעשן - הרעשן מאפשר לתינוק להתנסות בהנעה של הגפיים והכרות עם סיבה - ותוצאה. כאן הרעשן קל מאוד לאחיזה, עבור התינוק דרך הלולאה הצהובה, אותה גם ניתן להכניס לחקירה לפה, בעלת מרקם לגירוי החניכיים. בהמשך יוכל להתנסות באחיזה עליונה יותר, הרמה וזריקה של הרעשן מעל גיל חודשיים (רוצים ללמוד עוד על התפתחות התינוק - תוכלו לעשות זאת בעזרת המדריך להתפתחות התינוק לגילאי לידה עד 3 חודשים).

רעשן אחיזה מעולה, מסועף, שמאפשר אחיזה נוחה והשחלה של אצבעות הידיים הקטנות, הנעה של הרעשן תוביל להנעה של חרוזי העץ ויצירת קול עדין של נקישה. בהמשך, התינוק יוכל גם לגלגל את הרעשן על הקרקע בזמן הזחילה. הלולאה העליונה מאפשרת תליה של הרעשן באוניברסיטה למשחק אקטיבי בזמן השהות על הגב או אחיזה בו בזמן המשחק על הבטן (עוד על פעילויות מומלצות ומשחקים כדי להאריך את זמן הבטן - תוכלו למצוא במדריך לזמן בטן).

רעשן בסיסי מעץ, לדעתי צריך בכל שלב :), מאפשר גם משחק עצמאי וגם תרגול מוזיקלי מהנה בהמשך ולא רק לקטנים מלידה. אצלנו הרעשנים האלה מככבים בזמן נסיעה ברכב, אני תמיד מביאה איתי או משאירה ברכב לפעילות בזמן נסיעות ארוכות. יכול להרגיע קטנטנים בסל קל כשאנחנו יושבים ליד (כמובן לא נוהגים) או להוות משחק חופשי עצמאי.

רעשן נוסף, שקל לאחיזה ומשחק ומאפשר בהמשך אחיזה עם שתי הידיים יחד, החרוזים אגב בטיחותיים, אינם מתנתקים ומאפשרים לתינוק לחוות מרקמים שונים בחלל הפה.

רעשן - מקל גשם - מודה כאן יש שלושה שאני אוהבת (אבל המועדף הוא של חברת hape, הוא מרעיש בעדינות אבל הצבעוניות הפנימית ממש מסקרנת), ולכן אצרף את האופציות. מקל הגשם מרתק את הקטנים כבר מלידה, ואפקטיבי במשחק והסחת דעת למשל לאחר חיסון גם בגילאי חצי שנה ואילך. כלי מעולה להגברת העירנות והסקרנות של התינוק בזמן פעילות על הבטן ומשחק משותף. כדי להגיע לאופציה לחצו על התמונה :).

עוד אופציה של נשכן / רעשן, בצורת 8, שמאפשר אחיזה בו זמנית עם שתי הידיים, ולמעשה להביא את הידיים לקו האמצע של הגוף, מסקרן את התינוק בגלל החרוזים וניתן לחקירה אוראלית.

צמידים שהם גם רעשן, מעולים לפעילות של התינוק על משטח הפעילות, בעגלה ולמעשה בכל מקום. מגרה את התינוק מבחינת התנועה, הנעת הגפיים, משיכת הגפיים התחתונות ואחיזה בהם ולמעשה הכרות עם גבולות הגוף. אני אוהבת את הסט שמאפשר לשים על הרגליים והידיים, כאשר בעדיפות בקיץ, לשים צמידים גם על הגפיים התחתונות וגם העליונות כדי לאפשר אחיזה של כפות הרגליים היחפות.

נשכנים הם כלי הרגעה מעולה לתינוק, במיוחד סביב גילאי חודשיים, כאשר הוא מכניס אקטיבית הכל לחקירה אוראלית. העולם כולו עובר דרך פיו של התינוק - כך למעשה הוא לומד על הסביבה, במקרים אלה נתמקד בנשכנים קלים לאחיזה, הנעה והכנסה לחקירה בחלל הפה באופן בטיחותי.



נשכן לולאות הוא כלי מעולה המאפשר גם הבאת הידיים למרכז הגוף, ועבודה על קשר עין-יד.

נשכן קטן יותר, שמאפשר שימוש כבר מגילאי חודשיים, כאשר המטרה בעיקר אחיזה ביד אחת, ובהמשך בשתי הידיים יחד, מאפשר גם העברה קלה מיד ליד לקראת גילאי 5 חודשים, אחד האהובים על הילדים שלי, במיוחד החלק של עלי הבד המרשרשים שגם אותם הם אוהבים למצוץ בשקיקה.

נשכן סיליקון יכול להוות כלי מעולה לאחיזה, קל מבחינת המשקל, מאפשר הכנסה נוחה לחקירה בחלל הפה וניתן להשתמש בו ככלי להלבשה על הגפיים לחקירה של התינוק (למשל להשחיל על היד או הרגל).

הקיפוד מככב אצלינו כבר עבור ילד שלישי, ובהחלט היווה אטרקציה מצויינת לאורך החודשים הראשונים, בין אם בתליה על האוניברסיטה, ובטיולים בעגלה. יש לו מראה על הבטן שמאפשרת להם חקירה וסקרנות לאורך זמן כיוון שהם אוהבים ונהנים מפנים אנושיות. הרגליים של הקיפוד - עם כדורים במרקמים שונים שגם אותם ניתן לחקור דרך הפה. הכדורים משמיעים רעש בהתכווצות.

צעצוע דומה מאוד לקיפוד, וגם עושה קולות ומרעיש בהנעה של הרגליים שלו, מתאים לתליה באוניברסיטה, משחק חופשי בשכיבה וישיבה. ניתן להניע את החרוזים.

תהנו מההמלצות ותהנו מהקטנים שלכן.

860 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page