top of page

רגרסיה בשינה בגיל 4 חודשים

כנראה שמעולם לא שמעתם על נסיגה בשינה לפני שילדתם תינוק - וגם אז יתכן שלא נתקלתם במושג עד שתינוקכם פתאום הפסיק לישון טוב ומצאתם את עצמכם חסרי שינה ומחפשים נואשות בגוגל מדוע ופתרונות.

נסיגה בשינה היא פרק זמן, לרוב בין שבועיים לששה שבועות, כאשר התינוק מתעורר לפתע לעיתים קרובות במהלך הלילה ונלחם / מסרב לישון באופן כללי לאחר שישן טוב קודם לכן. רגרסיות השינה הנפוצות ביותר מתרחשות בגיל 4 חודשים, 8 חודשים ו 18 חודשים.

רגרסיית השינה של 4 חודשים היא גם סימן לכך שמחזור השינה של התינוק עובר שינוי והופך לדומה למבוגר תוך כדי שהם מגיעים למספר אבני דרך התפתחותיים חשובים.


בגיל זה התינוק ער לפרקי זמן ארוכים יותר בין התנומות, משחק עם צעצועים ומנסה להתפהך. בגיל 4 חודשים תינוקך זקוק לכ- 12-15 שעות שינה ביממה. בגיל 4-6 חודשים התינוקות ישנים 6-8 שעות בלילה עם 1-2 האכלות/הנקות בלילה.

מגיל 4 עד 6 חודשים, התינוק יאריך זמני ערות בין התנומות, וניתן להבחין בדפוסי שינה.


הרגרסיה נובעת מהשינוי במחזורי השינה - שנת התינוק הופכת לקלה יותר והוא חווה פחות שנת REM(שינה עמוקה) ולכן התינוק מתעורר בתדירות גבוהה יותר. לתינוק לוקח זמן להסתגל לשינוי ומכאן הבלאגן - שבדרך כלל אורך 2-6 שבועות.

אחד הגורמים הגדולים ביותר לרגרסיה בשינה של 4 חודשים הוא הרגלי שינה שתורגלו בעבר, או אסוציאציות שינה: הקפידו לשבור את אסוציאציות השינה לפני גיל 4 החודשים. התמקדו ביצירת שגרת שינה מרגיעה ולוח זמנים התואם לגיל התינוק במהלך ההתנהלות היומית.

טיפים לתקופה זו:

אפשר להסתייע בשק שינה שמעולה במיוחד לתקופת החורף אבל לא רק.

החשיכו את החדר בו התינוק ישן לחלוטין, ילדים לא חוששים מהחושך. עם זאת, הם כן מגיבים לאור.

הכניסו את התינוק למיטה כשהוא מנומנם ולא ישן. כדי לאפשר להירדם במיטה.

שימרו על פעילות שקטה בבית (רעשים רגילים) ללא קולות פתאומיים, אפשר להסתייע ברעש לבן. השינה שלהם קלה יותר וכל קול יכול לגרום להתעוררות.

שימרו על השגרה שיצרתם. אפשרו לתינוק לישון במהלך היום - כדי לא להגיע בגירוי יתר לשנת הלילה.

בצעו פעילות תואמת גיל במהלך שעות הערות. כדי שהתינוק לא יהיה מוסח ע״י הרצון להתאמן על הפעילות בלילה.

הרבה תינוקות חווים עלייה בתיאבון במהלך התקופה - אפשרו לתינוק לינוק לעיתים קרובות או הכינו בקבוק.


ותזכרו שהכל זמני וחולף!

3,271 צפיות2 תגובות
bottom of page