top of page

שינויים בעור בתקופת ההריון בדגש על אקנה

במהלך ההריון זה לא סוד שיש בגוף האישה ההרה שינויים הורמונאליים רבים, המשפיעים על כל אספקט אפשרי של חיי האישה. אחד הביטויים של אותם שינויים הורמונאליים ניכרים בפנים - כאשר התופעה הנפוצה ביותר היא אקנה של ההריון. בניגוד למצב הטרום הריוני, במהלך ההריון אסור להשתמש ברטינול לטיפול בהתפרצויות, ויש רשימה לא מבוטלת של חומרים אשר לא נבדקו מספיק בהשפעותיהם על העובר המתפתח ולכן, רופאים נמנעים מטיפולים אלה. במצבים רבים, ההריונית צריכה לשנות את שגרת הטיפוח שלה והלכיר מוצרים ״טבעיים״ יותר שיכולים לתת מענה למצב הקיים. כמובן, שמצבים אלה של שינויים הורמונאליים לא מאפיינים רק את תקופת ההריון אלא נמשכים גם לאחר הלידה, בתקופת ההנקה ובכלל, לפני קבלת ווסת ועוד.


אבל רגע, בואו נתמקד שניה בהריון, ומה בדיוק במהלך התהליך המופלא שבסיומו אנחנו מקבלות תינוק מתוק מעולל את התופעה, הפחות נעימה שמלווה את התקופה הקסומה הזו. אז, כדאי לדעת כי ההורמונים, ובייחוד השינויים בהם במהלך השליש הראשון להריון הם הגורם הראשי לבעיה. הרמות הגבוהות של ההורמונים בין אם מדובר באסטרוגן או פרוגסטרון - מגבירים את ייצור השמנים הטבעיים של העור שלך. קשה לחזות מראש מי תפתח אקנה בהריון -יחד עם זאת, הסיכון גובר במקרים בהם יש היסטוריה של אקנה או התפרצויות אקנה בתקופת המחזור החודשי.


איך בכל זאת כדאי להתנהל במהלך ההריון כדי להימנע מהתפרצות או החמרה של המצב?

כפי שכבר ציינתי, וחשוב לי להדגיש שוב, אקנה בהריון הוא מצב טבעי שחולף בדרך כלל לאחר הלידה. כאשר המטרה שלנו לאורך ההריון, לתת טיפול טוב לעור שלנו, כדי לשמור עליו ולמנוע גירויים או סיבוכים של זיהומים.

הנה מספר טיפים שכדאי ליישם בשיגרה לשמירה על עור הפנים:

  1. נסי להימנע משטיפה תכופה של עור הפנים - העלולה להוביל לייבוש העור ופגיעה בשלמותו. העדיפי שטיפה פעמיים ביממה, בשעות הבוקר כדי לנקות את הפנים משאריות ההזעה בלילה, ובערב לפני או במהלך הרחצה (כשלב אחרון ברחצה) כדי להוריד את השאריות של היום, במיוחד אם את מתאפרת.

  2. המטרה להשתמש בתכשירים עדינים לעור הפנים, שישמרו על העור ולא ייגרמו לייבוש של עור הפנים. העדיפי חומרים טבעיים, שאינם מכילים בישום כדי להימנע מגירוי מקומי.

  3. השתמשי בצמר גפן או מטלית שאותה תחליפי בכל רחצה כדי לשטוף את הפנים, זכרי לשטוף גם את מברשות האיפור שלך לאחר כל שימוש, וגם את הספוגיות. המטרה שלך לבצע תחזוקה שוטפת לתכשירים כיוון ששאריות החומרים עלולה להוביל להתפתחות של בקטריות וזיהום של העור.

  4. כאשר את מייבשת את עור הפנים, השתמשי במגבת נקייה, הייעודית לפנים בלבד, החליפי את המגבת בכל פעם, כאשר המטרה לנגב בטפיחות עדינות למניעת גירוי נוסף.

  5. החליפי את הציפית של הכרית לעיתים קרובות. העדיפי מצעים מסטאן.

  6. אל תפוצצי את הפצעונים - כדי להימנע מדלקת, החיידקים שנמצאים על העור, יכולים לחדור לפצע הפתוח ולגרום לזיהום מקומי, מה שבדרך כלל, מותיר צלקות.

  7. לאחר ייבוש העור במגבת, הניחי סרום לחות ואחריו קרם לחות. הסרום מסייע לספיגה והפעילות של קרם הלחות, ומסייע על שמירה של עור הפנים. במהלך ההריון שלי וגם בתקופת ההנקה, אני משתמשת בסדרת סבולוג׳י של ליראק. התחלתי את השימוש בסדרה, כאשר חיפשתי תחליף טבעי שיכול לתת מענה למצב של ההתפרצויות של האקנה - כך נתקלתי ברכיב הבוקצ׳יול, שכבש את השוק הדרמוקוסמטי בשנים האחרונות, ולא סתם - אלא בגלל התאמתו לעור רגיש.

מחקרים שבוצעו על שילוב של בוקצ׳יול באחוז טיפולי בקרב מטופלות במצבים של אקנה, הראו אפקט טיפולי יעיל, ללא פגיעה בעור או עוררות של תופעות לוואי (https://www.researchgate.net/publication/284931325_Bakuchiol_in_the_management_of_acne-affected_Skin). מתוך המחקר שבוצע:

למי שלא מכירה, הבוקצ׳יול הוא תמצית המופקת מהעלים והזרעים של צמח הבצ׳י. למעשה, זהו עשב המצוי בתפוצה ברפואה הסינית והאירוודית, ומשמש למצבים של ריפוי והרגעת העור, תודות לתכונוץ האנטי-דלקתיות והאנטיבקטראליות המיוחסות לו (Lim, H.-S.; Kim, Y.J.; Kim, B.-Y.; Jeong, S.-J. Bakuchiol Suppresses Inflammatory Responses Via the Downregulation of the p38 MAPK/ERK Signaling Pathway. Int. J. Mol. Sci.2019, 20, 3574. https://doi.org/10.3390/ijms20143574).


מחקר משנת 2018 ( https://doi.org/10.1111/bjd.16918 ) התייחס גם לתכונות האנטי-אג׳ינג שקיימים לבוקצ׳יול. במחקר ביצעו השוואה בין 44 נשים שהשתמשו ברטינול 5% אל מול נשים שהשתמשו בבוקצ׳יול בריכוז 0.5%, פעמיים ביממה - שניהם הניבו תוצאות של הפחתת קמטים וגם היפרפיגמינטציה (אגב, תופעה נוספת של ההריון). מה שכן, רטינול היה יעיל במריחה חד יומית לעומת הבוקצ׳יול שדרש טיפול פעמיים ביממה.


אני אישית, ראיתי את ההבדל בעור, מבחינת הנראות והתחושה לאחר 3 שבועות של שימוש רציף, ואני ממשיכה עם הסדרה עד היום. הסדרה מעולה למי שיש לה עור מעורב (כמו שלי) וגם עור שמנוני. החומרים הפעילים לא מייבשים את העור ולא גורמים לגירויים, אפשר לראות את הסטורי שלי בנושא בהיילייטס ליראק באינסטגרם מלפני יותר משנה. אתן גם מוזמנות להתרשם בהבדל של העור בתקופת ההריון ולאחר הלידה מהרגע שהתחלתי להשתמש במוצרים.

באתר של ליראק - קיימת הנחה עם השימוש בקוד קופון NWL, ברגע שתלחצי על הלינק המקושר, תגיעי לכל המוצרים המומלצים שלי - שניסיתי בעצמי וראיתי תוצאות במהלך השימוש. המוצרים שמופיעים ניתנים לשימוש במהלך ההריון וההנקה. כרגע קיימת חבילה במבצע שווה במיוחד, כל מה שאת צריכה לעשות זה רק ללחוץ על התמונה, תהני.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page