top of page

כל מה שתצטרכו עבור התינוק לאחר הלידה - פוסט שעושה סדר להורים - חלק ב׳

עודכן: 9 בינו׳

בפוסט הראשון בנושא סקרתי את כל נושא הביגוד, הרחצה, חומרי הניקוי שרצוי להשתמש בהם בבית, מבחינת הרכיבים שבריאים יותר לא רק עבור הרך הנולד אלא גם עבורינו, ציוד להחתלה ועוד. את הפוסט ניתן למצוא ממש כאן. בפוסט הנוכחי אגע במספר נקודות חשובות הקשורות לטיפוח (הטיפול בציפורניים / שיער), זמן האכלה (ביצוע סטרליזציה, ניקוי בקבוקים), ציוד לשינה ועזרה ראשונה.


זמן טיפוח

בהתחלה כשהתינוק נולד הציפורניים של הידיים והרגליים רכות ועדינות מאוד, לא סתם, אלא כתוצאה מהשהייה הארוכה בתוך נוזל מי השפיר ברחם. לקראת גיל חודש הציפורניים יהיו יותר עבות ויהיה קל יותר לקצר אותן. ניתן לבצע זאת בשימוש במספריים מעוגלות בקצה, כדי להימנע מפציעת התינוק או במשייף המיועד לקטנים. הימנעו משימוש בקוצף, יכולת השליטה נמוכה יותר ואחוזי הפציעה גבוהים יותר.

ישנן מספר ערכות שימושיות שניתן למצוא באמזון, יש לי משייף מועדף שנוח לעבוד איתו ואינו גורם לםציעה בעבודה על זוויות משתנות ותנועתיות של התינוק - את המשייף תוכלו לראות בפעולה בסרטון שהכנתי בזמנו עם גאיה באינסטגרם.

במידה ותרצו להסתייע במספריים, אופציה טובה שמגיעה בערכה:

הערכה מכילה מברשת עם סיבים עדינים שמעולה לסירוק של הקרקפת, היא עדינה ואינה יכולה לפצוע את עור הקרקפת העדין של התינוק. יש מסרק סמיך יותר, שמאפשר סירוק של הקשקשים המתנתקים מהאזור של הקרקפת (שימו לב, לא לבצע את הניתוק אקטיבית בפועל כיוון שהדבר עלול להוביל לדימום), כעקרון המסרק מיועד לשלבים יותר מאוחרים אזור ה5-4 חודשים. מברשת שיניים לשיניים הבוקעות בהמשך (הטיפול בשן הראשונה, חשוב וסולל את הדרך להרגלים בריאים למניעת העששת). יש בפנים קוצץ קטן - אישית ממליצה להתחיל את השימוש בגילאי שנה פלוס, כאשר יש ציפורניים קשיחות יותר.


זמן האכלה

כאשר מדובר בתינוקות שמקבלים תמ״ל, ישנה חשיבות של זמינות מים חמימים להכנת התמ״ל מחוץ לבית, הדרך הקלה ביותר היא להתנייד עם תרמוס. מניסיון של שנים ישנם שניים שאני אוהבת מהבחינה הזו שמשמרים מים לאורך 8 שעות לפחות באותה הטמפרטורה, ואחד מהם מאפשר גם חימום בקבוקים עבור יונקים שמקבלים שאוב מחוץ לבית - מכיוון שיש לו כוס כיסוי גדולה שמאפשרת למעשה, את הנחת הבקבוק פנימה לחימום.


כאשר מסתובבים בטיולים ולא נמצאים בבית, אני אוהבת לקחת איתי שקיות סטרליזציה, שמאפשרות שימוש חוזר, לביצוע סיטרול במיקרו. מאוד נוח ויעיל ויכול לשמש לסטרליזציה של בקבוקים / מוצצים וחלקי משאבה.

מוצר זהה של שקיות סטרליזציה בארץ, שניתן להשיג בKSP ויש עליו הנחה עם הקופון NWLKSP של חברת טומי טיפי.


כאשר נמצאים בבית, העדיפות לבצע סטרליזציה בסיר או להשתמש בסטרליזטור חיצוני, הסיבה דיוק בטמפרטורה של המכשיר (עד 110 מעלות צלזיוס), שרוב הבקבוקים וחלקי המשאבה עמידים אליה.

מבחינת ייבוש הבקבוקים וחלקי המשאבה, אני אוהבת מאוד את משטח הדשא ומשתמשת בו שנים בבית, ויש לי את המועדף שלי לעבודה, שנייד ומתקפל, כמו תמיד לחצי על התמונה להגיע ללינק :)


מבחינת הניקוי של הבקבוקים יש לי שתי מברשות מועדפת, שגם עומדות עם וואקום / מעמד על המשטח לאחר שימוש ולכן לא צוברת חיידקים במגע עם משטחים, מתפרקות לניקוי הפטמות, ומאפשרת היצמדות לדופן הכיור לניקוי הבקבוקים בסיבוב.


בקבוקים - מבחינת הבקבוקים ישנם בקבוקים שמתאימים יותר עבור עיצוב חלל הפה של התינוק ומאפשרים אכילה מבוסתת יותר מבחינת הזרימה של התוכן. ישנם 4 מותגים שאני אוהבת מבחינת הבקבוקים. מבחינת מי ששואבת, רצוי להתאים את המפתח של הבקבוק (רחב / מרובע / צר) למשאבה, ויש מתאמים שניתן לרכוש כדי לשאוב ישירות לבקבוקים של חברה אחרת במידה והבקבוקים אינם מתאימים להרכבה על המשאבה הספציפית.

כאשר מדובר ביונקים וגם תינוקות שניזונים מתמ״ל נעדיף תמיד זרימה איטית, כיוון שאנחנו מעוניינים בהעברה הדרגתית ואיטית של המזון, כאשר יש חשיבות לזמן האכילה שצריך לעמוד על אזור ה15 דקות לפחות, האכילה ההדרגתית מאפשרת לתינוק להגיע לתחושת שובע ולווסת את האכילה עפ״י הצורך שלו.


ההמלצה הראשונה היא חברת הייגן (באתר של החברה קיימת הטבה עם הקופון CNWL10) - מבחינת הבקבוקים והפטמות. נרצה פטמה מס׳ 0 עבור ההתחלה, עבור כל התינוקות בין אם ניזונים מתמ״ל או בהנקה. כאשר המטרה שלנו להאכיל את התינוק בקצב איתי ולאפשר לו סינכרון בין מציצה, בליעה ונשימה.


כאשר אני ממליצה לרכוש להתחלה 6-4 בקבוקים של 60 מ״ל שישרתו אתכם לא רק לשבוע הראשון עם התינוק אלא גם להמשך לתקופת המוצקים לאחסון של המוצקים במקרר עם מכסה. אני מאוד אוהבת את היכולת לשנות את הייעוד של הבקבוקים.

ככלל, לגבי כל סוגי הבקבוקים בשימוש יומיומי נרצה להחליף את הציוד אחת לחצי שנה מבחינת הבקבוק (בלאי החומר). לגבי הפטמות אזור ה4-3 חודשים כאשר מומלץ לבדוק את הפטמות לקרעים ושינויים בצבע באופן יומי.

מזכירה שאת הניקוי נעשה בכל שימוש עם מים חמימים וסבון, כאשר סטרליזציה מבצעים אחת ליממה. עפ״י הנחיות משרד הבריאות סטרליזציה לבקבוקים המשמשים לתמ״ל נבצע עד גיל שנה (ההמלצה בשימוש בתמ״ל) ואת בקבוקי היונקים והציוד של המשאבה נסטרל עד גילאי חצי שנה.


בהמשך רצוי להצטייד בבקבוקים של 150 מ״ל - כאשר ליונקים אזור ה6 בקבוקים, שניים שיהיו בשימוש בשאיבה ואחד לאחסון החלב במקרר או למתן ותיהיה תחלופה, ולא יהיה צורך בהמתנה לייבוש. לגבי מי שנותנת תמ״ל אמליץ על הצטיידות ב8-6 בקבוקים בגודל הנ״ל. בהמשך לתמ״ל נעבור לגודל של 240 מ״ל 6-4 בקבוקים יספיקו. הבקבוקים הללו יכולים בהמשך לשמש אתכן עם הקשית כשהילד יתחיל לקבל מים במקביל למוצקים מגילאי 6 חודשים, כאשר תחילה נשתמש בבקבוקים הקטנים יותר כאשר כמות המים מוגבלת ליממה ונעלה בהמשך.


החברה השנייה שמתאימה להאכלה מבקבוק - לנסינו - ניתן לרכוש באתר KSP עם ההטבה NWLKSP. כאשר גם כאן המבנה של הפטמה, שהוא בצורת ״הר״, מבנה הדרגתי מאפשר לתינוק חיבור נכון מבחינת הבקבוק, ושומר על מפתח רחב. רצוי ללכת על הבקבוקים של ה160 מ״ל בכמות של 8-6 בקבוקים, עם פטמת זרימה איטית (S). כאשר לרוב, הפטמה הזו תשרת אתכם לפחות בחצי השנה הראשונה, חל מהתינוקות לא יצטרכו הגדלה של הפטמה בהמשך - הכוונה למי שמקבל תמ״ל ולא רק חלב אם שאוב.


במידה ואתן אוהבות את אמזון כמוני, הממלצה שלי על שתי חברות שניתן להשיג משם, שגם מתאימות ליונקים אבל לא רק, בגלל המבנה הייחודי של הפטמה, לחצו על התמונה להגיע ללינק:


מבחינת מחלק מנות - כאשר מתניידים מחוץ לבית מחלק המנות שימושי כדי לחלק את המנות שאתן רוצות לתת לתינוק עפ״י הכמות שהוא מקבל כרגע ולמעשה לקחת איתכן רק את הכמות הנדרשת.

מחלק מנות לגובה תמיד מועדף עליי מכיוון שחוסך במקום האחסון, אבל, גם המחלקים הרגילים לגמרי יכולים לעשות את העבודה, מצרפת לכן את המומלצים:



אם כבר מדברים על להסתובב בחוץ, לקיץ, אני חושבת שזה האביזר הכי חשוב, לא בטוחה מי נהנה ממנו יותר התינוק או אנחנו, מאוורר נייד נטען, פשוט הציל לי את חווית היציאה מהבית וגם בהנקה היכולת לסובב אותו עליי בחוץ פשוט הצלה.


ציוד לחדר התינוק

אני אישית אוהבת להשתמש בפח לחיתולים שמנטרל את הריחות בגלל הסיבוב הייחודי של השקית, בשנה הראשונה לחיים, במיוחד בחודשים הראשונים כאשר כמות החיתולים גדולה למדי ויש ריבוי יציאות. זה מאוד יעיל, בפינוי הצואה כאשר מבצעים את החיסונים של הרוטה וירוס והפוליו, כיוון שזה שומר עליהם עטופים היטב ובלחת ומונע את המגע עם הסביבה. כבר שנים חוזרת לאותו הפח של טומי טיפי, הוא גדול ויכול להכיל הרבה ״זבל״ ואחר כך נשאר לשמש כפח רגיל בבית עם שקית רגילה :).

מיטת תינוק - קיימים לא מעט שיקולים לבחירת המיטה. אני אוהבת שהמיטה יכולה לשרת לטווח ארוך.

מצעים למיטה - הסדינים, נרצה אותם מחומרים טבעיים כמו כותנה 100% או במבוק מה שימנע הזעה, ויספוג את הזעה של התינוק שמתרחשת באופן טבעי. מבחינת איכות אני אוהבת שתי חברות שהוכיחו את עצמן בכביסות לאורך השנים - נינו וליטל פינגווין. רכות הבד נשמרת לאורך הזמן. מבחינת סדינים כדאי להצטייד ב-4, פליטות / הקאות ועוד, וככה יש לכם תחלופה בזמן הכביסות.

מבחינת מזרן למיטה - חשוב שיהיו למזרן שני צדדים, את הקשיח נשמיש עד גילאי שנה (המטרה מניעת חנק) ואת הצד הרך נוכל להשמיש לאחר גילאי שנה. מאוד חשוב שהמזרן יהיה מוגן מנוזלים כדי למנוע מצבים של התפתחות עובש.

אם כבר אבזור של החדר, מנורת לילה מושלמת נטענת, שיש בה אופציות למספר מצבי תאורה, והכל תחת מגע קל במנורה. האור העדין מאפשר האכלה בלילה בין אם בהנקה או במתן בקבוק ללא התעוררות מלאה של התינוק, והתאורה נעימה בזמן ההחתלה. בהמשך, משמשת בחדר הילדים :) לילדים כשהם גדלים לתאורה עדינה במהלך הלילה.

כאשר מדברים על שינה והרגעה של התינוק, אחד המכשירים שיכולים לסייע בכך - מכשיר רעש לבן, גם המחקרים תומכים בשימוש (גם עבורינו המבוגרים, כיוון שמנטרל את רעשי הסביבה ומסייע לשינה איכותית יותר). אני ממליצה על מכשיר קטן, שניתן להשיג בKSP - יש 4 אופציות לווליום, נטען עם כבל USB, ניתן לחבר עם תופסן או חברן שמצורף אליו לכל מקום בו התינוק נמצא. טיפ ממני - שימושי בהרגעה בנסיעות ברכב.



בהצלחה בהכנות!


bottom of page