top of page

שילובים מסקרנים בין ירקות ופירות לקטנים

אז מה האופציות שלנו לשילובים מעניינים ומשחקי טעם עבור הקטנים בכל הקשור לירקות?


אפשר לקחת ירק כבסיס ו״להלביש״ עליו ירקות או פירות שונים מהאופציות שכבר הצגנו או שאנחנו מעוניינים להתחיל לשלב בתזונה של הקטנים.


הגזר, למרות שהוא בעיקר מפורסם בשל צבעו הכתום, גזר יכול להיות גם בגוונים של צהוב, סגול, אדום ולבן. קרוטנואידים, האחראים לצבע הגזר, הם חומרים נוגדי חמצון רבי עוצמה המסייעים להוריד את גורם הסיכון הן למחלות ודלקות זמניות והן למחלות כרוניות חמורות.


וכן, סבתא צודקת כשהיא אומרת לכם לצרוך גזר כיוון שנוגדי החמצון בגזר, כגון בטא קרוטן (ויטמין A), ויטמין C, לוטאין, ליקופן וזאקסנטין, ידועים גם ביכולתם לשפר את הראייה ולהגביר את רמות האנרגיה.


ברוקולי, בדומה לירקות מצליבים נוספים בעל תכונות המחזקות את מערכת החיסון בדומה לכרובית, כרוב ניצנים וכרוב.

הברוקולי גם עשיר מאוד בחומצות השומן אומגה- 3, אשר ידועות היטב כנוגדות דלקות.


דלעת שייכת למשפחת הדלועיים והיא עשירה באנטי אוקסידנטים התורמים למניעת חמצון ומכילה גם כמות גבוה של ויטמין A, C, אשלגן, חומצה פולית וריכוז גבוה של בטא קרוטן.


הבטטה, מלבד מתיקות ונימוחות מנחמת, מכילה גם רכיבי תזונה חיוניים כמו בטא קרוטן, ויטמיני B, אשלגן ונוגדי חמצון החשובים לבריאות העיניים, הלב ומערכת החיסון.


כרובית, שייכת כמו הברוקולי למשפחת הירקות המצליבים, אשר מכילים נוגדי חמצון המגינים על תאי הגוף מפני נזקים הנגרמים כתוצאה מחשיפה לרדיקלים חופשיים, הנחשבים לגורם משמעותי בהזדקנות ובתחלואה במחלות לב, סוכרת וסרטן. נוסף על כך, ירקות ממשפחת המצליבים מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים, התורמים לנו רבות בעוברם במערכת העיכול.


והכי חשוב לא לפחד לשלב בין פירות וירקות. תפוח עץ ירוק משתלב היטב עם רוב הירקות ונותן טעם מיוחד למנה.


ספרו לי על השילובים שאתן אוהבות עבור הקטנים.



493 צפיות0 תגובות
bottom of page