top of page

הפרעות חרדה לאחר לידה

זה טבעי לחלוטין שיש דאגות שמתחילות לצוץ אחרי הלידה של הקטנים. אנחנו עסוקים בחישוב אם הם מקבלים מספיק מזון, האם נעים להם? האם הם לבושים טוב? האם הם מתפתחים כמו שצריך ועוד. אבל, לפעמים מדובר במשהו שהוא יותרמהנורמה. אם המצב של החרדה הוא ללא שליטה, אם האמא לא מצליחה להירדם בלילה בגלל המחשבות שמציפות אותה - הדבר דורש בירור מעמיק מול איש צוות טיפולי מתאים.


במחקרים שנערכו בנושא, נמצא כי שיעור הפרעות החרדה אחרי לידה עומד על בין 8%-11%, במחקר שנערך על מעל 1000 נשים נמצא כי שיעור החרדה בקבוצה זו היה 11.1%, במחקר אחר שנערך על 107 נשים נמצא כי שיעור החרדות הגיע עדמעל 16% 30 שבועות לאחר הלידה. הפרעות אלו כוללות הפרעת חרדה כללית, התקפי חרדה ו-OCD.


סימפטומים של הפרעת חרדה לאחר לידה

רוב ההורים הטריים (אם לא כולם) חווים דאגה במידה מסוימת. אך הסימפטומים של הפרעת חרדה לאחר לידה כוללים:

* דאגה קבועה או כמעט קבועה שאי אפשר להקל עליה

* תחושות אימה לגבי דברים שאת חוששת שיקרו

* הפרעה בשינה - קושי להירדם בגלל המחשבות המציפות

לא רק מחשבות שמפריעות לתפקוד אלא גם תסמינים פיזיים שיכולים להופיע:

עייפות

דפיקות לב

היפרוונטילציה (נשימות מהירות)

הזעה

בחילות או הקאות

רעד


ישנם מספר סוגים ספציפיים עוד יותר של חרדה לאחר לידה - הפרעת פאניקה לאחר לידה והפרעה טורדנית כפייתית לאחרלידה (OCD). הסימפטומים שלהם תואמים את אלה של עמיתיהם שאינם לאחר הלידה, אם כי עשויים להתייחס באופןספציפי יותר לתפקיד של האמא כהורה חדש. עם OCD לאחר הלידה, ייתכן שיהיו מחשבות אובססיביות וחוזרות ונשנותלגבי נזק או אפילו מוות של התינוק. עם הפרעת פאניקה לאחר לידה, האישה עלולה לחוות התקפי פאניקה פתאומייםהקשורים למחשבות דומות.

294 צפיות0 תגובות
bottom of page